واکنش آلمان به جاسوسی دانمارک و آمریکا از مرکل

دولت آلمان به گزارش‌های منتشر شده در خصوص جاسوسی کشور‌های دانمارک و آمریکا از صدراعظم کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، دولت آلمان اعلام کرد از گزارش‌های رسانه‌ها در خصوص جاسوسی دانمارک و آمریکا از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان آگاه بوده و در حال تماس با آژانس‌های ملی و بین المللی مرتبط برای اطمینان از این مسأله است.

«اشتفن زایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: دولت اظهار نظری پیرامون مسائل مرتبط با فعالیت دستگاه‌های خاص ندارد و به همین ترتیب، بیانیه‌ای در خصوص اینکه آیا این گزارش‌ها درست است یا خیر ندارد.

سخنگوی دولت آلمان در ادامه اعلام کرد دولت با مقامات ذی ربط، این گزارش‌ها را که اعلام می‌دارد دستگاه‌های اطلاعاتی دانمارک به آمریکا در جاسوسی و شنود مقامات سیاسی اروپایی از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه وقت این کشور دست داشته را بررسی می‌کند.

پیشتر فرانسه اعلام کرده بود جاسوسی آمریکا و دانمارک از مقامات اروپایی در صورت تأیید رخ داد آن، امری «بی نهایت نگران کننده» است.

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه ر گفتگو با شبکه تلویزیونی و رادیویی فرانس انفو گفته بود: این بسیار جدی است. باید بررسی شود که آیا شرکای دانمارکی ما در اتحادیه اروپا در همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مرتکب چنین اشتباهی شده اند. پس از آن باید دید آیا آمریکا واقعا به شنود و جاسوسی از مقامات سیاسی پرداخته است.

این مقام فرانسوی اعلام کرد که عواقب ناشی از این همکاری با آمریکا گریبان دانمارک را خواهد گرفت.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک رسانه دانمارکی، "دنیشه روندفونک" از همکاری اطلاعاتی دانمارک با سازمان جاسوسی آمریکا درباره شنود تماس‌های تلفنی و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران چند کشور اروپایی و از جمله آلمان خبر داده بود.

گفته شده که افشای همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا نتیجه تحقیقات مشترک رسانه یادشده دانمارکی با چند رسانه آلمانی و از جمله روزنامه "زوددویچه" و دو فرستنده رادیووتلویزیونی آلمان، NDR)) و WDR)) بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان انقدر مثل کبک سرت رو زیر برف نکن و تظاهر کن که اتفاقی نیافتاده .
خداییش هیتلر کجا مرکل کجا ....
آخرین اخبار