مدرسه ۶ کلاسه زکریا بشیره در ریکوکش سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی و فرهنگی (حامی) گفت: پویش ساخت مدرسه ۶ کلاسه زکریا بشیره در روستای ریکوکش سیستان و بلوچستان به یاد کوچکترین همیار محیط زیست ایران و با هدف برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود.

افسانه قربانی مدیرعامل انجمن حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی و فرهنگی (حامی)  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: هم‌اینک پویش ساخت مدرسه زکریا بشیره در جریان است و با مشارکت هم‌وطنان تا کنون ۲۵ درصد مبلغ مورد نیاز جمع شده که امیدواریم با همیاری هم بتوانیم در خرداد امسال کلنگ ساخت این مدرسه را زده و تا مهر ۱۴۰۱ پذیرای دانش‌آموزان این روستا باشد.

او  با اشاره به علت نامگذاری این پویش افزود: گاندو تمساح پوزه کوتاه ایرانی است که سازمان محیط‌زیست برای حفظ نژاد آن تلاش فراوان دارد سال ۹۷ زکریا بشیره که تنها ۹ سال داشت گاندویی را در لجن رودخانه نیمه‌خشک باهوکلات گرفتار دید و با شجاعت و مهربانی پیراهن خود را دور دهان تمساح بست و آن را نجات داد.

مدیرعامل انجمن حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی و فرهنگی (حامی) با بیان اینکه اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان به عنوان کنشگر برگزیده حقوق حیوانات به زکریا بشیره نشان خرس قهوه‌ای را اهدا کرد. گفت: زکریا در هفتم بهمن سال گذشته در اثر تصادف با خودروی سوخت‌بر در یکی از جاده‌های غیراستاندارد این استان درگذشت و حال انجمن حامی تصمیم دارد برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این نوجوان شجاع با یاری حامیان مدرسه‌ای را در روستای ریکوکش زادگاه او بسازد تا دوستانش با یادش از موهبت داشتن مدرسه مناسب بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه بنا به گزارش انجمن حامی هم‌اینک روستای ریکوکش ۱۴۵ دانش‌آموز پسر و ۴۵ دانش‌‎آموز دختر دوره اول دبیرستان دارد که در مدرسه سوله‌ای غیراستاندارد (سه اتاقه، بدون حیاط) در ۲ نوبت صبح و عصر تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان از روستا‌های اطراف برای تحصیل به این روستا می‌آیند پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۱۷۰ دانش‌آموز داوطلب تحصیل در این مدرسه باشند.

قربانی با بیان اینکه ساخت مدرسه ۶ کلاسه فرصت آموزش دانش‌آموزان را در فضایی استاندارد فراهم می‌کند اظهارداشت: همچنین در مدرسه موجود دانش‌آموزان دختر که تعداد کمتری هستند امکان ادامه تحصیل خواهند داشت.

او  با بیان اینکه انجمن حامی از سال ۸۰ فعالیت خود را برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق کم‌برخوردار ایران شروع کرده است تصریح کرد: حامی یک سازمان مردم نهاد غیرانتفاعی، غیردولتی و داوطلبانه است که پروانه ثبت خود را از وزارت کشور دریافت کرده‌است.

مدیرعامل انجمن حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی و فرهنگی (حامی) با بیان اینکه این انجمن طی ۲۰ سال گذشته با حمایت حامیان و داوطلبان به ساخت مدرسه، ساخت و تجهیز کتابخانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان پرداخته‌است تاکید کرد: راه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی در این انجمن مانند سایر سازمان‌های مردم‌نهاد از طریق حامیان مالی خاص یا در قالب برگزاری پویش‌های مختلف و با جلب حمایت گسترده حامیان بوده است.

او  با اشاره به اینکه یکی از پویش‌های این انجمن پویش ساخت سالن ورزشی دخترانه در شهر ایوان استان ایلام بوده است که امکان استفاده ۷۵۵ دانش‌آموز دختر را فراهم کرده خاطر نشان کرد: انجمن حامی هر ساله در آستانه سال تحصیلی پویش نوشت‌افزار و حمایت تحصیلی نیز برگزار می‌کند که سالیانه بین ۶ تا ۹ هزار دانش‌‍آموز مشمول این پشتیبانی تحصیلی می‌شوند.

قربانی بیان کرد: هموطنان می‌توانند برای پیوستن به پویش ساخت مدرسه ۶ کلاسه زکریا بشیره کمک‌های خود را به شماره کارت (۵۰۲۲-۲۹۱۹-۰۰۰۴-۶۵۹۸) یا شماره حساب (۲۶۸-۸۱۰۰-۱۱۶۲۸۴۰۴-۱) بانک پاسارگاد به نام انجمن حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی و فرهنگی حامی واریز کنند.

او خاطرنشان کرد: حامیان می‌توانند گزارش پیش‌رفت پویش ساخت مدرسه ۶ کلاسه زکریا بشیره را از طریق وب‎سایت این انجمن به نشانی www.hamiassociation.org و صفحه اینستاگرام آن @hami_association دنبال کنند.

ریکوکش، روستایی از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان ایران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار