افتتاح پارک حیدربابا در تبریز

پارک محله‌ای حیدربابا به مساحت ۹۲۸۶ متر مربع در شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پارک محله‌ای حیدربابا به مساحت ۹۲۸۶ متر مربع با هزینه تملک و اجرای ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و خدمت رسانی به مردم تبریز به بهره‌برداری رسید.

از جمله اقدامات صورت گرفته در این پارک محله‌ای می‌توان به ۲ هزار مترمربع کفپوش، ۲۵۰ تن آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۶۵ مترمربع زمین بسکتبال، ۱۴۰ مترمربع زمین هفت‌سنگ، ۶ چشمه سرویس بهداشتی، و ۲ میز شطرنج اشاره کرد.

همچنین، ۳۱۷ اصله نهال، ۵ هزار بوته درختچه، ۶ هزار و ۹ گلدان گلگاری و ۲ هزار ۹۰۰ مترمربع چمن‌کاری در راستای توسعه فضای سبز منطقه کاشته شده است.

شهین باهر شهردار تبریز در مراسم افتتاح این پارک گفت: از آغاز دوره فعلی مدیریت شهری ۴۵ پارک محله‌ای احداث و افتتاح کردیم که این تعداد تا دو ماه آینده به ۶۰ پارک افزایش می‌یابد.

 شهین باهر افزود: اجرای پارک حیدربابا در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به پارک و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضا‌های مسکونی و تجاری است.

همچنین طرح مسیرگشایی فاز اول خیابان ملازینال تبریز به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه تملک و اجرای ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

۲۶ باب واحد مسکونی با مساحت عرصه ۸۲۹ مترمربع و مساحت اعیانی ۱۵۵۹ مترمربع در راستای این پروژه تملک شد.

همچنین ۹۰۰ تن آسفالت‌ریزی اساسی، ۲۰۰ مترمربع کفپوش و طول جدول ۱۰۰ متر جزو عملیات مسیرگشایی جدید در این خیابان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.