چین: آمریکا چهره زشت خود را نمایان کرد

گروه رسانه‌ای چین اعلام کرد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با اظهارات و اقدامات غیر علمی با عنوان «نشت آزمایشگاهی» ویروس کرونا، پکن را بدنام کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سی سی تی وی، گروه رسانه‌ای چین (CMG) در تحلیلی در روز دوشنبه خاطر نشان کرد: سیاستمداران آمریکایی بار دیگر بازی سیاسی به اصطلاح نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا را در پیش گرفته اند که تنها چهره زشت آن‌ها را در اجرای این نمایش مضحک نمایان کرده است.

خلاصه بخش‌هایی از این تحلیل به شرح زیر است:

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در کنفرانسی خبری درباره کووید-۱۹ گفت: سیاست، تحقیقات را درباره منشاء شیوع این ویروس مسموم کرده است.

این اظهارات با انتقاد گسترده جامعه بین المللی از برخی سیاستمداران آمریکایی که بار دیگر لفاظی‌ها را درباره نشت آزمایشگاهی در پیش گرفته اند، انعکاس یافت.

بدون تردید جامعه علمی درباره این موضع گیری آمریکا انتقاد دارد، زیرا یک سال گذشته این ادعای آمریکا به طور کامل رد شد.

در آن زمان، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز بیانیه‌ای درباره منشا شیوع کووید-۱۹ صادر و ادعا کرد که این دفتربا اجماع گسترده علمی مبنی بر این که ویروس کرونا ساخت بشر نبوده یا اصلاح ژنتیکی نشده موافق است.

سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس و در پی چندین سفر به چین برای رهگیری منشا شیوع ویروس کرونا گزارشی را منتشر و تایید کرد که این بسیار بعید است که این ویروس از یک آزمایشگاه نشت کرده و به انسان سرایت کرده باشد.

با این حال بسیار مضحک است که برخی سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند از اقدامات غیرعلمی برای بدنام کردن چین استفاده کنند.

از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به جامعه اطلاعاتی این کشور ۹۰ روز فرصت داده است درباره منشا ویروس کرونا تحقیق کند تا مایک گوردون که در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال بین یک کارمند بیمار در آزمایشگاه ووهان چین و شیوع کرونا ارتباط برقرار کرده است، هر دوی آن‌ها انگیزه‌ای جز دسیسه‌های سیاسی نداشته اند.

لازم به ذکر است که مایکل گوردون در سال ۲۰۰۲ نیز در روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر و از وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق حمایت کرد.

برخی سیاستمداران و رسانه‌های آمریکا به همه انواع تاکتیک‌ها متوصل شده اند تا همان مسائل قدیمی با انگیزه‌های سیاسی مطرح کنند.

کاوانگ، استاد دانشگاه جورج تاون در مصاحبه‌ای گفت: اگر راهی وجود داشته باشد که به اعتبار چین در دنیا آسیب وارد شود، دولت آمریکا از همه ابزار‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

در یک سال گذشته، چین نخستین کشوری بود که ویروس کرونا را تحت کنترل درآورد و به لطف تصمیم‌های سیاسی دقیق و اقدامات پیشگیری و کنترل علمی توانست اقتصاد خود را احیا کند و در مبارزه جهانی علیه این بیماری همه گیر همکاری‌های بسیار زیادی داشته است.

با این حال، برخی از سیاستمداران آمریکایی که تمایل دارند به منافع سیاسی خودخواهانه دست پیدا کنند، هیچ تأملی نشان نمی‌دهند و نمی‌خواهند از کار‌های ناشایست خود توبه کنند، تلاش می‌کنند توجه جهانی را به شکل دادن به فشار اخلاقی بین المللی علیه چین معطوف کنند و شکست‌های خود را در مدیریت این بیماری همه گیر پنهان و زمینه را برای یک رقابت بزرگ قدرت برای دوره پیش از این بیماری همه گیر فراهم کنند.

دروغگو هرگز نمی‌تواند حقیقت را پنهان کند

بر اساس مقاله وب سایت رسمی نیچر که محققان علمی- فن آوری به طور مشترک علیه شایعه درباره به اصطلاح نشت آزمایشگاه آن را منتشر کردند، دومینیک دویر، استاد دانشگاه سیدنی که همراه با دانشمندانی از چندین کشور دیگر برای چهار هفته و برای انجام ماموریت سازمان جهانی بهداشت در ووهان چین بود، تصریح کرد: هیچ شاهدی وجود نداشت که اثبات کند ویروس کرونا از این آزمایشگاه نشت کرده است و چین فعالانه از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درباره منشا شیوع این ویروس حمایت کرده است.

در مجمع هفتاد و چهارم سازمان جهانی بهداشت، نمایندگان از بسیاری از کشور‌ها اعلام کردند که چین نه تنها توالی ژنتیکی ویروس کرونا را در شیوع این بیماری در مرکز شهر ووهان به اشتراک گذاشته است، بلکه واکسیناسیون سایر کشور‌ها را نیز ارتقا می‌بخشد و از مبارزه جهانی برای مهار کردن این ویروس حمایت کرده است. این یک اجماع علمی و بین المللی است.

سیاستمداران آمریکایی بار دیگر بازی سیاسی نشت آزمایشگاهی را به راه انداخته اند که نتیجه‌ای جز آشکار شدن چهره زشت خود آن‌ها در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
جالبه رند پال سناتور جمهوریخواه در سوال جواب کردن فائوچی معترفه به اینکه اولا پژوهش برای تولید سوپر ویروسها توسط دانشمندان آمریکایی شروع شده و به آزمایشگاه ووهان از طرف آمریکا کمک علمی شده و از طرف دیگه آمریکا به چینیها برای کار روی این ویروسها کمک مالی کرده. پس در خوشبینانه ترین حالت مسئول اصلی این فاجعه باز هم آمریکاست و چین فقط با آمریکا در این تحقیقات همکاری داشته. در ضمن آمریکا باید جواب بده چرا با کنوانسیون الحاقی مبارزه با سلاحهای بیوژیک مخالفت کرده البته اگه ریگی به کفشش نیست. از رژیم صهیونیستی هم نباید قافل شد. اسراییل سالهاست در حال کار روی سلاحهای بیولوژیکی است که گروههای نژادی خاص بطور مثال عربها رو مبتلا می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
آها
آخرین اخبار