ساخت تونل باد با قابلیت شبیه سازی پرواز تا عدد ماخ ۳۰ توسط چین

کشور چین اعلام کرد که در حال راه اندازی یک تونل باد با ظرفیت شبیه سازی پرواز تا سرعت ۱۰ کیلومتر بر ثانیه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از چاینا مورنینگ پست، یکی از فیزیکدانان چینی اعلام کرده است که چین قصد دارد در پکن از یک تونل باد جدید رونمایی کند که باعث خواهد شد چین در زمینه فناوری‌های فراصوتی ده‌ها سال از سایر کشورهای جهان جلو بیوفتد. این تونل باد که JF-22 نام دارد در منطقه هوآیرو پکن راه اندازی خواهد شد و قادر به شبیه سازی پرواز تا سرعت 10 کیلومتر بر ثانیه است که 30 برابر سرعت صوت با تاسیسات فعلی مورد استفاده در چین است و باعث می‌شود چین حدود 30 سال از کشورهای غربی جلو بیوفتد.

یکی از اعضای آژانس برتر تحقیقات فراصوت چین و عضو انستیتوی مکانیک این آژانس اعلام کرده است که دمای هواپیمایی که قصد حرکت با چنین سرعتی را دارد می‌تواند به 10 هزار درجه سانتی گراد برسد و این دما به قدری گرم است که باعث می‌شود مولکول‌های هوا را به اتم تبدیل شوند و حتی این دما می‌تواند به مولکول‌ها شوک الکتریکی بدهد.

ساخت تونل باد

امکان تولید برق 15 گیگاواتی از تونل باد JF-22 

علاوه بر این عضو انستیتوی مکانیک آژانس برتر تحقیقات فراصوت چین اعلام کرده است که هوایی که در این تونل باد جریان خواهد داشت هوایی نخواهد بود که انسان‌ها به طور عادی از آن استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم برای بدن انسان این نوع هوا را توصیف کنیم باید به شنا کردن در گل آن را تشبیه کرد.

از دیگر ویژگی‌های استفاده شده در این تونل باد باید به توان تولیدی 15 گیگاواتی اشاره کرد که معادل تقریبا 70 درصد از ظرفیت بزرگترین نیروگاه برق آبی نصب شده در سد سه گورخ در جنوب غربی استان سیچوان چین است. از دیگر اقدامات چین در این حوزه باید به سرمایه گذاری برای توسعه پروازهای هایپرسونیک اشاره کرد که باعث می‌شود مسافران بتوانند از طریق این نوع پروازها ظرف مدت یک تا 2 ساعت به هر نقطه‌ای از جهان سفر کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار