وزیر صمت:

ایران در تولید سیمان خودکفا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در تولید سیمان به خودکفایی رسیده ایم، گفت: با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از بزرگترین خط تولید سیمان کشور گفت: صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده آن تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد.

رزم حسینی  با بیان این که ۸۰ درصد کارخانه های سیمان امکانات ساخت در داخل را دارند،گفت: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه ها در داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

او با اشاره به این که با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد و علی رغم این که کرونا دنیا را به چالش کشید گفت: رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود و بسیار امیدواریم است رشد امسال بهتر شود.

رزم حسینی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mmmmmmmm
۱۸:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مردم پول ندارن سیمان بگیرن وگرنه خوکفا نشدین
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۸:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
والا اون چیزی که ما میبینیم به خودکفایی نمیخوره بیشتر به قحطی شبیهه.الان دیگه سه ماهه واسه یه دونه سیمان باید تو صف وایستی،قیمتم بردن بالا ولی مشکل صف حل نشد اونموقع وزیر دم از خودکفایی میزنن