فراخوان حماس برای برپایی راهپیمایی گسترده با عنوان «جمعه خشم» در کرانه باختری

جنبش حماس خواستار برپایی راهپیمایی‌های گسترده در همه مناطق تماس در شهر‌های کرانه باختری در روز جمعه آینده با عنوان جمعه خشم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب نوشت: ”جنبش حماس اعلام کرد برپایی راهپیمایی‌های گسترده در همه مناطق تماس در شهر‌های کرانه باختری در روز جمعه آینده با عنوان جمعه خشم، بستن راه‌های میان بر و تشدید فشار‌ها علیه شهرک نشینانی را خواستاریم که با حمایت کابینه اشغالگر اسرائیل تلاش می‌کنند (فلسطینیان) را در عمل انجام شده قرار دهند.“

پیش از این فتحی حماد، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اعلام این خبر که تولید هزاران موشک جدید از سر گرفته شده است، گفت: با پایان یافتن تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین کار تولید موشک‌های جدید خود را آغاز کرده است.

او در این راستا ادامه داد: مقاومت دارای کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی است که تولید هزاران موشک جدید را مجددا آغاز کرده اند تا بتوانند مقابل نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بایستند و از قدس دفاع کنند.

از سوی دیگر، یحیی السنوار رئیس حماس در غزه نیز گفته است که گزینه جنگ علیه اسرائیل و اقدامات تبعیض‌آمیزش علیه فلسطینی‌ها هنوز پابرجاست.

او افزود: ما در همان ساعات آغازین جنگ برای آتش‌بس آمادگی داشتیم و این را در همان روز اول، دوم و سوم به واسطه‌های مصری، قطری و نمایندگان سازمان ملل اطلاع دادیم.هدف حماس از ورود به درگیری اخیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط رساندن پیام بود نه بیشتر.

جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان عملیات «شمشیر قدس» که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

همچنین به گفته ناصر ابوبکر، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین رژیم اشغالگر در جریان تهاجم نظامی به نوار غزه ۳۳ نهاد رسانه‌ای و اطلاع رسانی را به طور کامل ویران و بیش از پنج موسسه دیگر را تخریب کرده است. رژیم اشغالگر همچنین خانه‌های ۵۰ روزنامه نگار را تخریب کرده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، طی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌های ۱۲ روزه زخمی شدند.

با وجود اعلام آتش بس و توقف حملات اما یورش شهرک نشینان به قدس و مسجدالاقصی ادامه دارد و در شرایط کنونی احتمال انفجار دوباره اوضاع وجود دارد.

پیش از این شبکه تلویزیونی المنار از ادامه حملات شهرک نشینان صهیونیست در شهر قدس اشغالی خبر داده بود. شماری از این شهرک نشینان وارد مسجدالاقصی شده و وزیر مسکن رژیم صهیونیستی پیشاپیش این صهیونیست‌ها حضور داشت.

از طرف دیگر افت محسوس جایگاه حزب لیکود و شخص نتانیاهو در نظرسنجی‌های اخیر در اراضی اشغالی، پس از شکست تحقیرآمیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ دوازده روزه شمشیر قدس رخ داد.

نتانیاهو هرگز تصور نمی‌کرد که با قدرت موشکی نیرو‌های مقاومت روبرو شود و مجبور به پذیرش آتش‌بس و عقب‌نشینی از مواضع قلدرمآبانه خود در مسجد‌الاقصی شود. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی هرچند زیر بار شکست در این جنگ نمی‌روند، اما مقبولیت خود را در قبال صهیونیست‌ها از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار