مدیر بازارچه‌های مرزی:

پیله وران سیستان و بلوچستان هزار تن انبه وارد کردند

میر گفت: حدود هزار تن انبه از طریق بازارچه‌های مرزی و گمرکات با روش ثبت آماری از سوی پیله‌وران در هفته اخیر وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مبین علی میرمدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران تعهدات ارزی پیله‌وران واردات انبه از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن انبه امسال از طریق بازارچه‌های مرزی وارد سیستان وبلوچستان و کشور شود که نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باتوجه به فرصت پیش آمده پیله‌وران سریعا نسبت به انجام وارادت اقدام تا تعهدات ارزی آنان برآورده شود در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از این میزان واردات انبه سهمیه سیستان و بلوچستان است و تلاش می‌شود قیمت این محصول کشاورزی در استان و کشور کاهش یابد.

میر بیان کرد: با توجه به مصوبه‌های هییت دولت ورود برنج، انبه، چای، کنجد، و اقلام میوه‌های گرمسیری آزاد است که تجار می‌توانند با ثبت آماری این کالا‌ها را به سیستان وبلوچستان کشور وارد کنند و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هم‌اینک سیمان، آهن، مواد غذایی، لوازم یدکی، خرما و دیگر محصولات کشاورزی مانند گوجه و سیب زمینی از بازارچه‌های مرزی صادر می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجار می‌توانند واردات کالا را انجام دهند و از تخفیف‌های ویژه کوله‌بران و مرزنشینان بهره‌مند شوند استان هیچ منعی در ورود کالا ندارد و واردات همه کالا‌ها از بازارچه‌های مرزی آزاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت بازارچه در سیستان و بلوچستان فعال است افزود: تجارت در بازارچه‌های مرزی به معنی واقعی صادرات غیرنفتی را شامل می‌شود و کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار