اختتامیه رقابت‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در زندان زاهدان برگزار شد

آیین اختتامیه رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با حضور جمعی از مسوولان و پیشکسوتان ورزش باستانی سیستان و بلوچستان در زندان زاهدان برگزار و تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل زندان‌های استان و این هیات‌ها منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد حسین خسروی مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهارداشت: گود زورخانه و ورزش زورخانه‌ای مفاهیمی، چون پهلوانی، صداقت، ایثار و گذشت را به انسان می‌آموزد.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سیستان و بلوچستان نیز در این اختتامیه ضمن تشکر از تمام مسوولان، مربیان، دست اندرکاران در برپایی این برنامه گفت: علت نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در ۱۷ شوال جوانمردی و شجاعت حضرت علی (ع) در جنگ خندق است.

علیرضا شهرکی افزود: در سایه تعامل و همفکری به واسطه ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی می‌توان روحیه و اخلاق پهلوانی را در ذهن مردم ماندگار کرد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در امور متخصصان و اقشار نیز در این اختتامیه با اشاره به پهلوانان دوران جنگ تحمیلی اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: پهلوانی به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید کسی که امنیت و آسایش را برای ملت ما فراهم کرد.

علیرضا کیخا همچنین با اشاره به نبرد حضرت علی (ع) و عمربن عبدود افزود: در این ماجرا حضرت علی (ع) به خاطر خدا جنگید و بر نفس خود غلبه کرد و این یکی از منش‌های پهلوانی است.

لازم به ذکر است در خاتمه این آیین که با اجرای گروه منتخب ورزش باستانی زندان، اجرای استاد دهمرده مرشد و مدرس پیشکسوت سیستان و بلوچستان، پخش کلیپ مستند از فعالیت‌های باستانی مددجویان همراه بود از نفرات برتر رقابت‌های زندان و اعضای کمیته برگزاری با اهدای کارت هدیه و لوح یادبود تقدیر شد.

همچنین در راستای برنامه‌های مستمر نذر هشتم در زندان‌های سیستان و بلوچستان برنامه نذر هشتم در زندان زاهدان و در محل گود زورخانه این زندان برگزار شد و در حاشیه برنامه ورزش باستانی زورخانه زندان هشت سبد کالای غذایی از سوی سازمان بسیج ورزشکاران و هیات ورزش‌های باستانی استان، ۱۰ سبد کالای غذایی توسط یکی از خیران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی، پنج سبد کالای غذای توسط سازمان بسیج کارمندان و مبلغ هشت میلیون تومان توسط یکی از مددجویان ورزشکار برای کمک به خانواده مددجویان بی بضاعت اهدا شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار