آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت انگور در تاکستان‌های استان خبر داد.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برداشت انگور از ۲ هزار و ۷۴۵ هکتار از باغات استان آغاز شده که از این سطح، ۸۶۷ هکتار زیر کشت انگور دیم است.

او با اشاره به این که میزان تولید انگور پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۴ تن بوده است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انگور از سطح باغات استان برداشت شود.

رضایی اظهار کرد: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و زیرکوه هستند که در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

او ادامه داد: برداشت انگور از اوایل خرداد ماه به صورت نوبرانه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

رضایی با اشاره به این که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند بیان کرد: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‏ توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار