بازوند:

به هر شکل ممکن آب شرب مردم شهر‌ها و روستا‌ها را تامین می کنیم

استاندار کرمانشاه گفت : وظیفه داریم به هر شکل ممکن آب شرب مردم شهر‌ها و روستا‌ها را تامین کنیم و برای این کار برنامه داریم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است، گفت : آب یکی از زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از تولید است و با توجه به وضعیت خشکسالی، انتظار داریم تجدید نظر‌هایی در تخصیص‌های آب به خصوص در حوزه صنعت و معدن صورت گیرد.

او گفت : پیرامون تخصیص آب سد بیستون با وزارت نیرو رایزنی‌های لازم صورت گرفته و توافقات لازم انجام گرفته است.

بازوند افزود: اگر مشکل تخصیص آب سد بیستون حل نشود، طی پنج تا۱۰ سال آینده بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگر به علت کمبود آب و تعطیلی صنایع، بیکار می‌شوند.

مدیر ارشد استان در خصوص طرح بزرگ گرمسیری افزود: مشکلات اجرایی این طرح تا سرپل ذهاب و بازی دراز حل شده، ولی برای ادامه این پروژه تا نفت شهر نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

او سامانه سردسیری را نیز دیگر طرح مهم و محوری استان معرفی کرد که ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم کرمانشاه را آبی می‌کند و یک تحول جدی در حوزه کشاورزی استان رخ می‌دهد.

بازوند افزود: وزیر نیرو دستور مطالعه سامانه سردسیری را داده و اجرای آن یکی از مطالبات جدی کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه به موضوع جابجایی معاون عمرانی استانداری اشاره کرد و گفت: سالاری ۲۸ اردیبهشت ماه استعفای خود را کتبا اعلام کرد و از ایشان درخواست کردم تا معرفی معاون جدید به فعالیت خویش ادامه دهند که بزرگوارانه تا امروز ادامه فعالیت دادند.

او در مورد معاون جدید عمرانی استانداری کرمانشاه گفت افزود: فخری در استان کرمانشاه نیاز به معارفه ندارد و همه با توانمندی‌های ایشان آشنا هستند و یکی از مدیران بسیار باتجربه در حوزه شهرداری‌ها است که چند سال اخیر هم معاون عمرانی استان سمنان بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار