تنها ۱۴ روز تا انتخابات باقی است؛

آغاز شمارش معکوس برای ثبت یک حماسه مردمی

مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا در استان فارس را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، انتخابات یکی از بارزترین مردم سالاری دینی، پشتیبان امنیت ملی و نماد مقبولیت حکومت است. امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نیز همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌های خود بر نظامی تاکید داشتند که بر احکام اسلام و رای مردم بنیان گذارده شود.

گروه‌ها و احزاب مختلف هماره در برگزاری انتخابات پرشور نقشی تاثیر گذار داشته اند و حضور افراد دارای سلایق متفاوت در صحنه رقابت، سبب افزایش انگیزه مشارکت فعال مردم در این عرصه سرنوشت ساز شده است تا نظام سیاسی خود را در مسیر رسیدن به اهدافش یاری رسانند.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها، روستا‌ها و تیره‌های عشایری فارس روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس آخرین تحولات انتخابات شورا‌ها را روزانه و در قالب یک خبر منتشر می‌کند.

پایش و رصد تخلفات انتخاباتی در فارس 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رییس کل دادگستری فارس گفت: در آستانه انتخابات پیش رو تمامی فعالیت‌های کاندیدا‌ها در استان رصد و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

او افزود: در تمامی دادسرا‌ها، دادگاه‌های کیفری، محاکم تجدید نظر و شورا‌های حل اختلاف استان شعب ویژه‌ی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و با مصادیق این تخلفات شامل تهدید، توهین، تخریب و راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی با جدیت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه  در شهر شیراز دو شعبه در دادسرا و دو شعبه هم در محاکم کیفری و دادگاه تجدید نظر برای رسیدگی بدون نوبت تخلفات انتخاباتی تعیین شده است، گفت:  امسال با تشکیل کارگروهی ویژه در دستگاه قضا رصد فعالیت‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در فضای مجازی هم گسترده‌تر از قبل خواهد بود.

تکمیل لیست شورای شهر شیراز  

به گفته خسرو قدس رئیس انجمن زرتشتیان شیراز شرکت در انتخابات وظیفه ملی هر ایرانی است و پیروان ادیان الهی هم در انتخابات ۱۴۰۰ مانند گذشته حضور و مشارکتی حداکثری خواهند داشت.

براساس شنیده‌ها لیست اصولگرایان شورای شهر شیراز تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

همتی از نامزد‌های ریاست جمهوری از معرفی مسئول ستاد انتخاباتی خود در استان فارس تا چند روز آینده خبر داد.


بیشتر بخوانید: 


پیش بینی ۳ هزار و ۸۳۷ شعبه اخذ رای در انتخابات فارس

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد: ۳ هزار و ۸۳۷ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان پیش‌بینی شده است.

احمد احمدی‌زاده با بیان اینکه احتمال دارد با توجه به شرایط کرونایی تعداد شعب افزایش یابد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۷۹۷ ثابت و هزار و ۴۰ شعبه سیار است.

او تصریح کرد: رای گیری ۲۸ خرداد در ۲ هزار و ۶۳ شعبه شهری و هزار و ۷۷۴ شعبه روستایی برگزار می‌شود.

آغاز شمارش معکوس برای ثبت یک حماسه مردمی

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: شعب سیار هم در هر شهرستان برای اخذ رای بیماران کرونایی قرنطینه در منازل و بیمارستان‌ها پیش بینی شده است.

احمدی‌زاده با بیان اینکه استان پهناور فارس با ۳۶ شهرستان و جمعیتی حدود پنج میلیون نفر یکی از بزرگترین استان‌های کشور از لحاظ تقسیمات کشوری به شمار می‌رود، ادامه داد: در سطح استان ۶۰۳ کرسی شورای شهر داریم که ۱۱ و شش دهم درصد نسبت به دور گذشته افزایش دارد.

او گفت: تعداد کرسی‌های شورا‌های روستایی و عشایری نیز در این دوره به هشت هزار و ۶۲ کرسی رسیده است.


بیشتر بخوانید:


محمد رضا امیری فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه انتخابات از بزرگ‌ترین دستاورد‌های بشری در حوزه اجتماعی است و نباید اجازه داد که نهاد انتخابات تضعیف شودف گفت: اساسا برگزاری انتخابات به عنوان نماد بارز مردم سالاری دینی، از افتخارات جمهوری اسلامی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اظهار داشت: اولویت و دغدغه اصلی ما در جایگاه مجریان انتخابات، کیفیت برگزاری انتخابات است تا بتوانیم انتخاباتی خوب و قانونمند برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار کرد: در انتخابات پیش رو علاوه بر توجه به مؤلفه‌های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، مؤلفه سلامت و ایمنی فردی رأی دهندگان، داوطلبین و مجریان هم بسیار حائز اهمیت است.

اولویت اول حضور حداکثری در انتخابات است

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری رئیس شورای راهبردی ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان فارس تاکید کرد که اولویت اول حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه است و همه در این زمینه مسئول هستند.

او با یادآوری اینکه هر ۲ انتخابات شورا‌ها و ریاست‌جمهوری در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اگر مجموعه‌های مختلف دست در دست هم به دنبال این معنا باشیم که حضور حداکثری را با سلائق مختلف برای آینده کشور تبلیغ کنیم، هم آینده کشور تضمین می‌شود و هم چشم امید دشمن به عدم حضور مردم کور خواهد شد.

مردم شهید پرور فارس آماده خلق حماسه‌ دیگری هستند

مردم شهیدپرور استان فارس اعم از پیر، جوان،  اهل سنت و اهل تشیع و ارمنی بار دیگر کمر همت بسته‌اند تا صحنه دیگری از غیرت و وفاداری خود به انقلاب و کشور را به تصویر بکشد.

آنان مشارکت در انتخابات را کمک به ارتقای جایگاه بین المللی کشور دانسته و حضور در آن را برخود واجب دانسته و به این اصل معتقد هستند، مشارکت در انتخابات برگ برنده ایران اسلامی در مواجهه با تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی است.

خبر بروز می‌شود...

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار