شدت گرفتن اختلافات بین نتانیاهو و گانتز درباره تعامل با واشنگتن

گزارش‌ها از شدت گرفتن اختلاف‌ها میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سعودی العربیه گزارش داد: اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم درباره تعامل با دولت آمریکا در مسئله ایران تشدید شده است.

«نادیا البلبیسی» خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گفت: اختلاف نظر درباره تعامل با واشنگتن حتی پیش از رسیدن بنی گانتز به واشنگتن، پایتخت آمریکا علنی شد. بنی گانتز، سخنان بنیامین نتانیاهو را تحریک آمیز توصیف کرد و ترجیح می‌دهد اختلافات با مهمترین متحد راهبردی اسرائیل، درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، در پشت در‌های بسته صورت گیرد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: دولت جو بایدن اصرار دارد که مذاکرات در وین در نهایت برای جلوگیری از ساخت بمب هسته‌ای در ایران است، اما شیوه واشنگتن برای تحقق این هدف، با اسرائیل متفاوت است. امنیت اسرائیل، خط قرمز برای واشنگتن است. بخشی از مذاکراتی که گانتز با لوید آستین خواهد داشت، کمک نظامی به اسرائیل و توسعه گنبد آهنین در پی جنگ غزه است.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود بنی گانتز با مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار کند تا نتایج دور اخیر مذاکرات وین به اطلاع متحد راهبردی واشنگتن برسد و به اسرائیل اطمینان داده شود که از حمایت ثابت دولت آمریکا برخوردار است. صرفنظر از تهدیدات نتانیاهو درباره اقدام علیه ایران بدون هماهنگی با آمریکا، عده‌ای چنین چیزی را دشوار می‌دانند، زیرا اسرائیل برای هر نوع اقدام نظامی علیه تهران، به چراغ سبز کاخ سفید نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ایا ایران برای این حملات آمادگی دارد؟؟؟
آیا برای جلوگیری از خسارت و دفاع سریع اطاق فکری درست کرده؟
ایا برنامه پنج سال برای بعد از حملات در کشویروی میز کار قرار دارد؟
ایا پیش بینی برای دفع حملات شده؟
ایا زمینه های سیاسی, اقتصادی و تبلیغاتی درست شده؟
ایا هر روز تمرین می شد؟
آخرین اخبار