پنهان کاری اپل در ارائه رقم واقعی درآمد اپ استور لو رفت

گزارش‌ها حاکی از این است که، فروش اپ استور در سال گذشته بالغ بر ۶۴۳ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، بر اساس مطالعه مستقلی درباره App Store، مشخص شد که این فروشگاه متعلق به iOS، سال گذشته ۶۴۳ میلیارد دلار صورتحساب و فروش داشته، که عمده این فروش‍‌ها شامل خرید‌های درون برنامه‌ای و فروش آگهی‌های اپل است. این رقم ۲۴ ٪ بیشتر از ۵۱۹ میلیارد دلاری است که اپ استور اعلام کرده است.

طبق گزارش AppleInsider، یک مطالعه تحت عنوان "چشم انداز جهانی در مورد اکوسیستم اپ استور اپل" نشان می‌دهد که نه تنها توسعه دهندگان برنامه‌های iOS در سال ۲۰۲۰ تجارت خود را گسترش داده اند، بلکه مشتریان خود را نیز گسترش داده اند.

سلطه توسعه دهندگان کوچک بر اپ استور

همچنین مشخص شد که از سال ۲۰۱۵، تعداد توسعه دهندگان کوچک در اپ استور ۴۰ درصد رشد کرده است. منظور از توسعه دهنده کوچک یعنی کمتر از ۱ میلیون بارگیری و کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد و ۹۰ ٪ از توسعه دهندگان App Store با این تعریف مطابقت دارند. همچنین ۲۵ ٪ از توسعه دهندگان کوچک، موفق شده اند که درآمد خود را در طول ۵ سال گذشته، ۲۵ ٪ در سال افزایش دهند.

پنهان کاری اپل در ارائه رقم واقعی درآمد اپ استور لو رفت

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نزدیک به ۸۰ ٪ از توسعه دهندگان کوچک اپ استور، در کشور‌های مختلف حضور دارند. به طور کلی، اپ استور در بیش از ۱۷۵ کشور دنیا در دسترس است و از بیش از ۴۰ زبان مختلف، ۴۵ ارز مختلف و بیش از ۲۰۰ روش پرداخت مختلف پشتیبانی می‌کند.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل گفت: "برنامه‌هایی که از طریق همه گیری به آن‌ها اعتماد کرده ایم از بسیاری جهات در زندگی تغییر ایجاد کرده اند، از مواد غذایی موجود در خانه‌ها و ابزار‌های آموزشی برای والدین و مربیان تا دنیای بازی‌های خیالی و رو به گسترش سرگرمی. نتیجه فقط برنامه‌های باورنکردنی برای کاربران نیست: این شغل‌ها، فرصت‌ها و نوآوری‌های ناگفته‌ای دارد که می‌تواند برای سال‌های زیادی به اقتصاد جهانی قدرت دهد. "

البته باید اشاره کرد که اپ استور به دلیل سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود، اختلافاتی نیز با توسعه دهندگان دارد و حتی از این شرکت چند شکایت هم شده است.

مثلا ماه گذشته اپیک و اپل یک دادگاه دو هفته‌ای را به پایان رساندند و ما انتظار داریم که قاضی تصمیم خود را در سه ماهه سوم سال اعلام کند. از آنجا که اپل به کاربران iOS و iPadOS اجازه نصب برنامه از هر فروشگاه دیگری خارج از App Store را نمی‌دهد، شرکت اپل و اپ استور را ضد رقابتی می‌نامند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار