مدیر موسسه نشر آثار امام در اصفهان:

استفاده از فضای مجازی برای گسترش اندیشه‌های امام ضروری است

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان گفت: بهره‌گیری از هنر و فضای مجازی برای گسترش اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام در اصفهان گفت: امروزه استفاده از رشته‌های مختلف هنری برای بسط و ترویج اندیشه‌های امام، بسیار کارسازتر و تاثیرگذارتر از سایر عرصه‌هاست.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از امکانات فضای مجازی در این راه اظهار کرد: استفاده از این ابزار به آشناکردن هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان کشور با عقاید و باور‌های امام کمک بسیاری می‌کند.

کمساری تصریح کرد: امروزه هنر و فضای مجازی مورد قبول جمعیت جوانی است که پس از رحلت امام به دنیا آمده‌اند و باید با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر و امکانات جذاب فضای مجازی با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام در اصفهان یکی از مهمترین رسالت‌های این مرکز را ترویج اندیشه‌های امام خواند و گفت: تلاش ما استفاده از همه عرصه‌ها در این مسیر است، اما مطالعات کارشناسی نشان داد که استفاده از رشته‌های هنری نسبت به سایر بخش‌ها، کارسازتر و افکاری که در قالب هنر ارائه شود، ماندگارتر است.

او خاطرنشان کرد: این موسسه در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای دارد و علاوه بر برنامه‌های اطلاع رسانی و فرهنگی، دوره‌های آموزش مجازی در زمینه‌هایی مانند آشنایی با وصایای امام برگزار می‌کند.

کمساری با اشاره به اینکه امسال برای گرامیداشت سالروز رحلت امام از ظرفیت هنرمندان جوان اصفهانی استفاده شده است، گفت: ۳۲ هنرمند جوان هنر‌های تجسمی طرح‌هایی را برای گرامیداشت این روز ارائه کردند که ۱۰ طرح و اثر فاخر از بین آن‌ها پذیرفته شد که در گلستان شهدای اصفهان به نمایش درخواهد آمد.

او یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت چهاردهم خرداد در اصفهان را برپایی مراسم موسوم به"عطر شعر" در گلستان شهدا عنوان و اضافه کرد: جمعی از فرهیختگان و جوانان در این مراسم به شعرخوانی در وصف امام و همچنین واقعه پانزدهم خرداد می‌پردازند.

امروز جمعه ۱۴ خرداد، مصادف با سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

سیدروح الله موسوی خمینی در نخستین روز از فصل پاییز ۱۲۸۱ خورشیدی در خانواده‌ای روحانی و اهل دانش چشم به جهان گشود.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توانست در پرتو بینش آزادیخواهانه خویش، خیزش و جنبشی دینی را در ایران اسلامی پایه‌گذاری کند، انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ با رهبری او به پیروزی رسید و اینک با گذشت چند دهه از این رخداد بزرگ همچنان پیامد‌ها و تأثیر شگرف آن در سطح منطقه و جهان هویداست.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار