گفت و گوی تلفنی وزرای دفاع قطر و آمریکا

وزرای دفاع قطر و آمریکا تلفنی در خصوص تقویت روابط نظامی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ینی شفق، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص تقویت روابط نظامی میان دو کشور گفتگو کرد.

طبق اعلام خبرگزاری قطر (قنا)، در این تماس، روابط دو جانبه در زمینه‌های نظامی میان دو کشور دوست و راه‌های تقویت آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: لوید آستین (در این گفتگو) از همتای قطری خود به خاطر میزبانی قطر از نیرو‌های آمریکایی در خاک خود تشکر و بر اهمیت حضور آمریکا در پایگاه العدید تأکید کرد.

جان کربی اعلام کرد لوید آستین بر توجه به اهمیت حمایت قطر از خروج آمریکا از افغانستان و نقشی که دوحه در روند صلح افغانستان دارد، تأکید کرد.

او همچنین اعلام کرد وزرای آمریکا و قطر در خصوص منافع مشترک در تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی نیز که با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت، بر حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه تأکید کرده بود.

در تاریخ ۳۰ دسامبر، نیرو‌های هوایی قطر و آمریکا تمرین سوخت گیری در آسمان را به انجام رساندند.

قطر و آمریکا همچنین در اوایل دسامبر نیز توافقنامه‌ای نظامی- فنی را در چارچوب دستوری اجرایی میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور به امضا رساندند.

حدود ۱۳ هزار سرباز آمریکایی در قطر حضور دارند که بیشتر آن‌ها در پایگاه العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه هستند. واشنگتن از پایگاه العدید که نمایانگر بیشترین حضور نظامی اش در خاورمیانه است، به ادعای مقابله با تروریست‌های دعاشی در سوریه و عراق استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار