وزیر خارجه قطر: حل اختلافات ایران و همسایگان آن از طریق مذاکره ممکن است

وزیر خارجه قطر می‌گوید حل اختلافات میان جمهوری اسلامی و کشور‌های همسایه تنها از کانال گفتگوی مستقیم ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه قطر معتقد است اختلافات بین ایران و کشور‌های همسایه با گفتگوی مستقیم قابل حل است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امروز (جمعه) در سخنانی اعلام کرد: توصیه ما به ایران و کشور‌های حوزه خلیج (فارس) این است که اجازه دهند در یک گفتگوی منطقه‌ای با هم شرکت کنیم. اختلافات بین ایران و کشور‌های همسایه با گفتگوی مستقیم قابل حل است.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت: چشم انداز ما دستیابی به یک چارچوب امنیتی منطقه‌ای است.

او به روابط با دیگر کشور‌های منطقه نیز پرداخت و افزود: بحران لبنان برای همه نگران کننده است و این کشور از یک وضع خطرناک رنج می‌برد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص بحران سوریه نیز گفت: تا زمانی که در شرایط تغییر ایجاد نشود، دوحه به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه نیست.

وزیر امور خارجه قطر یادآور شد دوحه از سال ۲۰۱۲ مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار برای بازسازی غزه هزینه کرده است و رژیم صهیونیستی از این موضوع مطلع است. اتهامات مطرح از سوی تل آویو مبنی بر تامین مالی برخی سازمان‌های تروریستی از سوی قطر، بخشی از یک کارزار ضد اطلاعاتی غلط علیه قطر است.

این مقام ارشد قطر تاکید کرد: ما معتقدیم که هیچ راه حلی نظامی برای هیچ درگیری وجود ندارد، حل و فصل باید از طریق دیپلماتیک صورت گیرد. قطر یک شریک قابل اعتماد در دستیابی به صلح در منطقه است. قطر نقش یک میانجی صادق بین طرف‌های مختلف درگیری در منطقه را بازی می‌کند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با این حال تاکید کرد در خصوص ابتکار عربی و چهار جانبه برای حل منازعات در خاورمیانه اتفاق نظر وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار