امام جمعه مهاباد:

محبوبیت امام خمینی (ره) جهانی است

ماموستا امامی گفت: شخصیت امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که علاوه بر اینکه در دل مردم قرار داشته و دارد، در سطح جهانی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: کردار و گفتار حضرت امام خمینی (ره)، ایشان را از سایر شخصیت‌های جهانی متمایز کرده و اندیشه و تفکر امام راحل ضمن دگرگونی تاریخ جهان هم اکنون نیز در عرصه‌های جهانی تداوم دارد.

او ادامه داد: دفاع از مظلومان به واسطه زنده نگه داشتن موضوع فلسطین توسط امام راحل نشان داد که حمایت از ستمدیدگان حد و مرز نمی‌شناسد و محدود به مرز‌های جغرافیایی نیست.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: باور، علاقه و همکاری با مردم به ویژه قشر‌های آسیب دیده در امام راحل نیز از ویژگی‌های برجسته شخصیت ایشان بود که محبوبیت وی را فرا منطقه‌ای کرده است.

ماموستا امامی، ثبات و استقامت در مقابل مشکلات و سختی‌ها را از دیگر ویژگی‌های اخلاقی امام دانست و اضافه کرد: لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور و تشییع باشکوه ایشان جزء بی نظیرترین مراسمی بود که تاکنون جهان به خود دیده است.

او با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید مواضع صریح خود را در قبال اهل سنت و سایر مذاهب مملکت اعلام کنند تا اقوام ایرانی نسبت به آینده خود آگاه باشند.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه مردم کرد و اهل سنت در زمان جنگ شهیدان بسیاری از تقدیم انقلاب کردند، اضافه کرد: استفاده از شخصیت‌های برجسته کرد و اهل سنت در مقام‌های ارشد کشوری و دستگاه قضا جزء مطالبات به حق و قانون اساسی کشور است که باید به آن توجه شود.

امسال، سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است؛ روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.