دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

توجه دولت جدید به نخبگان جوان ضروری است

حسینی گفت: نیاز است دولتی داشته باشیم که از نیرو‌های شایسته، انقلابی، نخبه و جوان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت و گوی زنده تلویزیونی که با موضوع « جایگاه آموزش عالی در دولت سیزدهم» برگزار شد؛ با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های بعد از انقلاب گفت: امروزه نیاز است که ما یک دولت قوی داشته باشیم، دولتی با مدیریت جهادی و عدالت محور، دولتی که از نیروهای شایسته، انقلابی، نخبه و جوان استفاده کند، دولتی که مسئولانش « ما می‌توانیم» را باور داشته باشند.

او افزود: اگرچه ما در حوزه های مختلف به قله های بلندی رسیده ایم، اما نباید به این مقدار بسنده کنیم. بر طبق اسناد بالادستی ایران باید به لحاظ علمی رتبه نخست منطقه و در دنیا جایگاه های برتر را داشته باشیم.

حسینی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره نگاه ویژه‌ای به بحث علمی داشتند و همواره توصیه های مهمی را در این حوزه مطرح کرده اند. رهبر معظم انقلاب مطالباتی دارند که امیدواریم دولت سیزدهم بتواند این مطالبات را محقق کند.

او ادامه داد: در بیانات رهبری همیشه سه مقوله علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد به عنوان اولویت های کشور مطرح شده است. اگر در سال های اخیر همواره شعار سال با عناوین اقتصادی در نظر گرفته شده به دلیل مشکلاتی است که در حوزه اقتصاد وجود داشته و همواره تاکید رهبر معظم انقلاب بر این بوده که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم حل شود، اما در کنار این مسئله همواره به مسئله تولید علم و فرهنگ به عنوان مسائل مهم کشور اشاره کردند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بخش دیگری با اشاره ظرفیت های کشور تصریح کرد: هرجا ما به نیروهای مستعد، بسیجی و انقلابی اعتماد کردیم در آن حوزه موفق بودیم، کسی باور نمی کرد ما در صنعت هسته‌ای تا این حد پیشرفت کنیم و حتی عده ای در ابتدا ما را تمسخر می‌کردند اما با کمک همین جوانان و دانشمندان انقلابی به نقطه ای رسیدیم که همه دنیا تعجب کردند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جوانان انقلابی توانستند کاری کنند که ما غنی‌سازی ۶۰ درصد هم داشته باشیم که انتظار داریم دولت سیزدهم هم این عنایت و توجه را به جوان نخبه و دانشمند کشورمان داشته باشد.

او افزود: اگر در دولت نگاه درستی به علم و دانش و جایگاه عالم باشد گام های بلند خواهیم برداشت. در گذشته ما در برخی از رشته ها در جایگاه قابل توجه و قابل قبولی قرار گرفته بودیم اما در هشت سال اخیر در برخی از رشته ها رخوت و رکود حاکم شد و فعالیت برخی از رشته ها متوقف شد.

حسینی ادامه داد: این اطمینان را داریم که رئیس جمهور آینده به بحث علم توجه و باور خواهد داشت. مسلما می‌توان با تکیه بر نیروهای توانمند، دانشمندان و نخبگان داخلی گام‌های بزرگی را برداشت.

این استاد دانشگاه افزود: در شرایطی که ما در تحریم به سر می‌بریم و وعده های دشمنان ما برای برداشتن تحریم ها هم محقق نمی شود، باید به سمتی برویم که تحریم‌ها را خنثی کنیم. ما در گذشته بنزین را هم وارد می‌کردیم ولی وقتی ما را تهدید کردند و گفتند و اجازه نمی دهیم بنزین وارد کشور شود،جوانان ما دست به کار شدند و بنزین را تولید کردند.

او گفت: امروز هم در حوزه علم ما را تحریم کردند و با بهانه های واهی اصلا اجازه نمی دهند جوانان ما در برخی از رشته ها در کشورهای دیگر تحصیل کنند! در چنین شرایطی ما باید به خودمان تکیه کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروزه نگاه دنیا به انتخابات ما است تا ببینند چند درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. قطعا اگر یک تعداد قابل توجهی در پای صندوق های رای حاضر شوند دولت آینده می تواند کاری کند که فشار از روی مردم کاسته شود و چه بسا اگر مشارکت کمی داشته باشیم این فشارها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار