مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:

کسری ۱۰ هزار مگاواتی برق در استان مرکزی

اله داد درجلسه مدیریت خاموشی‌ها در ساوه گفت: در استان مرکزی ۱۰۰ هزار مگاوات کسری برق داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اله داد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی درجلسه مشترک برای مدیریت خاموشی‌ها در شهرستان ساوه کسری برق در استان مرکزی را ۱۰ هزار مگاوات عنوان کرد.

اله داد افزود: استان مرکزی ۲۳ درصد رشد مصرف برق داشته و ۱۰۵۰ مگاوات برق پیک مصرف استان در شرایط کنونی است.

او اضافه کرد: صنایع استان بیش از ۷۰ درصد برق تولیدی را استفاده می‌کنند که در این وضعیت انرژی، نیازمند مدیریت و همکاری نزدیک صنایع هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: کمبود برق به عوامل مختلفی بستگی دارد و امسال از فصل بهار به دلیل کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف، با قطعی زودهنگام مواجه هستیم.

او ادامه داد: اکنون آب ذخیره شده در پشت سد‌ها و سوخت نیروگاه‌ها پاسخگوی مصرف برق در کشور نمی‌باشد.

الله داد با اشاره به وجود مزارع رمز ارز‌ها و استفاده بالای انرژی برق در این حوزه افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی توقیف شده که بالغ بر ۴۰ مگاوات برق مصرف می‌کند که این میزان بخش اعظمی از انرژی را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه افزون بر ۶ درصد مصرف برق استان مرکزی توسط ماینر‌ها صورت می‌گیرد، گفت: شناسایی و توقیف ماینر‌ها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود که خوشبختانه با تصمیم دستگاه قضا فعالیت ماینر‌ها تا پایان شهریورماه ممنوع شده است.

میرزائی فرماندار ساوه هم در خصوص مصوبات این جلسه مشترک گفت: یکی از اساسی‌ترین دستورات جلسه، خاموشی‌های برق در سطح واحد‌های تولیدی بود که خسارت‌های فراوانی به این واحد‌ها وارد کرده است.

میرزائی اطلاع از برنامه‌ی قطعی برق را ضرورت تولید مستمر دانست وافزود: مقرر شد قطعی‌های برق بر اساس تقویم زمانبدی شده و با هماهنگی قبلی با واحد ها‌ی صنعتی و تولیدی صورت گیرد.

اواضافه کرد: با توجه به اینکه صنایع استراتژیک در ساوه مستقر هستند و جزو مناطق گرمسیر محسوب می‌شویم، برنامه‌ی قطعی‌ها باید عادلانه و با نظارت جدی تری از سوی توانیر اعمال شود.

در پایان این جلسه ازخدمات و عملکرد اعضای شورای حل اختلاف صنایع با اهدا لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.