دمای هوای دلگان سیستان و بلوچستان از ۵۰ درجه سلسیوس عبور کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دلگان با بیشینه دمای ۵۰.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در دومین روز متوالی است که دمای هوای دلگان در غرب سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه سلسیوس می رسد.

او  افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی همچنان گرمای هوا در استان ادامه دارد و در برخی مناطق انتظار می رود بر شدت گرما و افزایش دما افزوده شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: موج گرمای فعلی مستقر در استان ممکن است برخی رکوردهای دمایی بلند مدت شهرهای استان را که عمدتا در تابستان ها به ثبت رسیده است را جابجا کند.

او  گفت: توصیه اکید می شود برای عبور از موج گرما نسبت به عدم رفت و آمدهای غیر ضروری در فضای باز، صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب و برق، تهویه مناسب گلخانه ها و مرغداری ها، و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.

حیدری افزود: در شبانه روز گذشته روند افزایش دمای هوا در زاهدان نیز ادامه یافت و برای نخستین بار از ابتدای سال زراعی تا کنون بیشینه دمای هوا به ۴۱ درجه سلسیوس رسید.

او  تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۸ شهر استان بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سلسیوس شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از دلگان، بیشترین دمای های ثبت شده به ترتیب در شهرهای، ایرانشهر با ۴۷.۸، هامون ۴۷.۷، زابل و هیرمند ۴۷.۶، زهک ۴۷ و بزمان ۴۶ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.