وجود تجهیزات فوق پیشرفته در مرکز آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی امام رضا

مدیر خدمات پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از وجود تجهیزات فوق پیشرفته در مرکز آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی این مجتمع خبر داد که یکی از مراکز مهم درمان سکته‌های حاد مغزی و قلبی غرب کشور است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران وفایی مدیر خدمات پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با بیان اینکه مرکز آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی امام رضا در سال ۹۹ افتتاح شده است، گفت : در این مرکز سرعت عمل و مهارت کادر درمان، مانع از ناتوانی بیمار مبتلا به سکته مغزی می‌شود.

او گفت : دستگاه‌های فوق پیشرفته و کمیاب سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، آنژیوگرافی بای پلین و MRI سه تسلا در این مرکز نصب شده است.

وفایی افزود: افراد در صورت بروز علائم سکته مغزی باید فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند، یا با اورژانس تماس بگیرند و اگر تا کمتر از چهار و نیم ساعت پس از بروز علایم سکته، تحت درمان قرار بگیرند عوارض ناشی از سکته به حداقل می‌رسد و هرچه زودتر مراجعه کنند نتایج بهتری خواهند گرفت.

این مسئول افزود: بیمار ۵۸ ساله که با همی پلژی (فلج کامل سمت چپ بدن) چپ و دیزارتری (اختلال کامل تکلم) به بیمارستان مراجعه کرده بود پس از انجام سی تی اسکن و MRI با تشخیص ترومبوز مغزی (لخته وسیع عروق مغزی) تحت نرو آنژیوگرافی ترومبکتومی (خارج کردن اورژانسی لخته خون مغزی) قرار گرفت.

وفایی ادامه داد: خوشبختانه تمام علائم برطرف گردید و این بیمار اکنون بدون نیاز به کمک سایرین، فعالیت‌های روزانه خویش را انجام می‌دهد.

مدیر خدمات پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه افزود: حضور به موقع تیم آنکال آنژیوگرافی با محوریت دکتر «لیلا افشار هزارخانی» و زحمات پرسنل بخش آنژیوگرافی در جلوگیری از عوارض سکته مغزی در این بیمار بسیار موثر بود و جای قدردانی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.