انتخابات شوراها؛

از باز شدن پای فوتبالی ها به تبلیغات انتخابی تا نگاهی به وعده های عجیب کاندیداها

شوراهای شهر برآمده از انتخاب و اراده مردم هستند و در سطح محلی، حکمرانی مطلوب و مناسب را در سطح شهری موظف هستند پیاده‌سازی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،انتخابات شورای شهر نماد بارزی از مردمسالاری دینی است که خروجی این انتخابات نقش بارزی در سیاستگذاری شهری ایفا می‌کند.

شوراهای شهر برآمده از انتخاب و اراده مردم هستند و در سطح محلی، حکمرانی مطلوب و مناسب را در سطح شهری موظف هستند پیاده‌سازی کنند.

در ادامه اخبار منتشر شده در مراکز را در خصوص انتخابات شورای شهر و روستا  می خوانید.

از باز شدن پای فوتبالی‌ها به تبلیغات انتخاباتی تا رونمایی از برخی لیست‌ها

رسانه‌های مجازی فعال در بخش ورزش برخی شهر‌ها فرصتی را در اختیار کاندیداها قرار دادند تا برنامه هایشان را در بخش ورزش برای ورزش دوستان بیان کنند و به سوالات پیرامون ورزش پاسخ دهند.

اهالی ورزش این شهر‌ها درنهایت لیستی از بین کاندیدایی که بهترین برنامه‌ها را برای توسعه ورزش دادند اعلام می‌کنند.

از تبلیغات غیرقانونی نامزد‌های شورا‌ها تا انتشار لیست نهایی داوطلبان در استان مرکزی

با وجود اینکه طبق قانون تبلیغات انتخاباتی شورا‌ها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود، اما به قول مقام معظم رهبری  "فضای رهاشده مجازی" همچنان عرصه تاخت و تاز تبلیغات نامز‌های شورا‌های شهر و روستا در استان مرکزی است.

این نامزد‌ها از تبلیغات فرد به فرد و ارسال پیامک و پیام اینترنتی برای پروفایل‌های تک تک افراد تا تشکیل گروه‌های انتخاباتی و عضو کردن بی رویه افراد در این گروه‌ها همچنان مشغول تبلیغات غیر قانونی هستند.

 شورای شهر

اعلام لیست نهایی نامزدهای انتخابات شوراها به فرمانداری‌ها/ نگاهی به وعده های عجیب کاندیداها

طبق قانون هشت روز مانده به انتخابات، تبلیغات نامزد‌های تایید صلاحیت شده آغاز می‌شود اما نام برخی از نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در زنجان زودتر از موعد مقرر به صورت دیوار نویس در شهر دیده شده است!

 نامزد های انتخابات شورا در زنجان  وعده داده بعد از رای آوردنش در شورا‌ تا چند سال بسته‌ی غذایی بین مردم پخش می‌کند.

برگزاری انتخابات شورای اسلامی در ۱۰۵۵ روستای اردبیل/ افزایش ۳ درصدی تعداد ثبت نام داوطلبان روستایی

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از عدم ثبت نام ۵ روستای استان به دلیل سفر اهالی این روستا‌ها از قشلاق به ییلاقات خبر داد.

بهروز ندایی افزود: در استان اردبیل در ۱۲ شهر و ۳۱ بخش که مجموعا یک هزار و ۵۵ روستا وجود دارد که انتخابات شورا‌های اسلامی روستا برگزار خواهد شد که تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل ۳ درصد افزایش داشته که این در نوع خود بی نظیر است.

اعلام نتایج نهایی صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر، روستا و تیره‌های عشایری

علی اصغر رفیعی نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:نتایج نهایی صلاحیت شورا‌های شهر، روستا و تیره‌های عشایری اعلام شد.

 او ادامه داد: هیات‌های مرکزی نظارت و نظارت شهرستان‌ها با بررسی شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت شده، نتایج نهایی را به فرمانداری‌ها اعلام کردند.

ازخود شیفتگی تا برندسازی در تبلیغات برخی نامزد‌های انتخاباتی/اعلام نهایی نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی در کرج

خودبزرگ‌پنداری بعضی از آقایان کاندیدا، مرز‌های خودشیفتگی را جا‌به‌جا کرده است و شنیدیم که یکی از آنان اسم خود را به برند تبلیغاتی‌اش تبدیل کرده با این ویژگی که تیم رسانه‌ای او در فضای مجازی قبل از نامش آقا می‌گذارند، حالا اگر این شخص راهی شورای شهر شود باید چه صدایش کنیم؛ جناب آقا بهتر است؟

حالا اگر بعضی کاندیدا‌های شورای شهررنگ عوض می‌کنند اشکالی ندارد، اما نباید از مردم بخواهند که گذشته او را فراموش کنند.

انتخابات

از مهیا شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تا مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را بیمه می‌کند

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان ایلام و دیدار با مردم روستای شله کش از توابع شهرستان چرداول ، گفت: اولویت اول مجلس یازدهم رسیدگی به مناطق محروم است و پایه و اساس انقلاب اسلامی بر اساس محرومین و مستضعفین هستند.

او بیان کرد: مردم ایلام در زمان دفاع مقدس با تمام توان ایستادگی کرده و فرزندان خود را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند، بنابراین ، این مورد باید مورد توجه قرار گیرد. وظیفه داریم به این مناطق رسیدگی کنیم.

از اعلام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تا تعیین ۹۰۵ شعبه اخذ رای

اعلام نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، روستا و تیره‌های عشایری از دوشنبه ۱۷ خرداد آغاز شده و برخی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فهرست نامزد‌ها را منتشر کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفته است: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تا ۱۹ خرداد فرصت دارند که نام نامزد‌های این انتخابات را منتشر کنند تا مردم آن‌ها را بشناسند.

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر تبریز/ ۷۰ هزار رای اولی در استان آذربایجان شرقی

محمدزاده دبیر ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از پیش‌بینی ۳۴۸۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۴۰۰۰ شعبه ثابت نیز برای انتخابات شورا‌ها پیش‌بینی شده و اینانتخابات در شهر تبریز به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

از نظارت ۷۲ بازرس ویژه بر فرآیند انتخابات تا پخش برنامه انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری از شبکه جهان بین

شهاب قائدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۲ بازرس ویژه و سربازرس برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات در استان تعیین شدند که از این تعداد ۱۱ نفر به عنوان بازرس ویژه، کار بازرسی و نظارت را بر عهده دارند.

ازشور انتخاباتی در فضای مجازی تا بازار داغ انصراف کاندیداهای شوراها به نفع یکدیگر

شنیده‌های فضای مجازی حاکی از آن است  منابع محلی خبر از انصراف یکی از کاندید‌اهای شورای اسلامی شهر حاجی آباد به نفع یکی دیگر از کاندید‌اها می‌دهند.

 یکی از کاندید‌اهای شورای شهر فردوس هم با راه اندازی گروهی در تلگرام خواستار اضافه کردن افرادی بیشتر در این گروه است و می‌گوید: بعد از عضو شدن  بیاید پی وی تا بیشتر آشنا بشیم حالا خدا میدونه هدفشون از این آشنایی بیشتر چیه؟

انتخابت شورا

آمادگی کامل خراسان شمالی برای برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی کشور

 هادی رجایی نیا دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تمهیدات و اقدامات لازم در استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراهم و انجام شده است.

شمارش معکوس برای رسیدن به روز سرنوشت ساز انتخابات

انتخاب حق هر فردی است وانتخابات فرصتی است برای عموم مردم تا فرد اصلح، مدیر و مدبر را برای اداره امور شهری و رفع مشکلات آن تعیین کنند، تا ۲۸ خرداد ماه و رفتن پای صندوق‌های رای وانتخابات اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا فقط ۱۰ روز باقیمانده است.

 

نخبگان نقش مهمی در انتخاب یک شورای شهر قوی دارند

موهبتی گفت: انتخاب بهترین‌ها در انتخابات شورا‌ها به شتاب توسعه همه‌جانبه سیستان و بلوچستان کمک و اقدامات موثر در روستا‌ها و شهر‌ها را به تحرک بیشتر وادار می‌کند.
 

آخرین خبر‌های انتخاباتی در استان فارس / شور انتخاباتی در فضای مجازی  

 ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا در کشور باقی مانده است و هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر می‌شویم فضای انتخابات در استان فارس و کلانشهر شیراز هم گرمتر می‌شود و در این میان شور و هیجان تبلیغات در میان حامیان کاندیدا‌های مختلف نیز افزایش می‌یابد.

برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی /افزایش شعب اخذ رای در شهرستان‌های البرز و تاکستان

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:تمامی فعالیت‌های انتخاباتی و تبیلغاتی در استان قزوین رصد می‌شود و در این زمینه با افراد قانون شکن برخورد خواهد شد.

از اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های قم تا ماشین نویسی انتخاباتی

با توجه به نزدیک شدن به زمان تبلیغات قانونی، اسامی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر قم، کهک، قنوات، سلفچگان دستجرد  و جعفریه در پرتال فرمانداری قم به نشانی gov.ghom.ir قرار گرفته است.

 

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

۲ هزار و ۸۳۹ شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان پیش‌بینی شده است و ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات همکاری خواهند داشت.

۱۰ هزار نیروی نظامی و انتظامی هم تامین امنیت را به عهده دارند.

از پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات تا رصد کامل فعالیت‌های تبلیغاتی

جلیل بالایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: نتیجه بررسی شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل رد صلاحیت شده اند به فرمانداری‌ها ارسال شده و دیروز ۱۷ خرداد به صورت محرمانه به داوطلبان ابلاغ شده است.

از تایید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌ها  تا اطلاعیه نماینده مردم در مجلس  

سید علی بامشکی رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد گفت: ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌های این شهرستان تایید صلاحیت شدند. بیشتر این افراد که پیش‌تر در هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بودند داوطلب عضویت در شورای شهر مشهد می‌باشند.

از اعلام اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده انتخابات شورا‌های استان تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان گفت: در مجموع ۲۱ شهر استان سمنان ۶۲۵ نفر داوطلب بودند که ۸۹ درصد تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۵ نفر هم در هیات نظارت مرکزی کشور تایید و به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

انتخابات 1400

از برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر در گرگان تا توزیع غذای نذری با طعم تبلیغات

رئیس ستاد انتخابات گلستان از برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر در گرگان خبر داد.

مکتبی گفت: البته این به معنای عدم حضور رای دهندگان در شعب و پای صندوق رای نیست بلکه فرآیند آن نیز حضوری است و فقط بجای اسامی نامزد‌های مورد نظر، کد مربوط به آن‌ها ثبت می‌شود.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزد‌های شورای شهرِ لرستان

از هزار و ۴۸۳ نامزد ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی ۳۳ شهر لرستان ۹۰ نفر رد صلاحیت شدند.

از ۳۰۰ نفر رد صلاحیت شده نامزد شورا‌های اسلامی روستا در این مرحله صلاحیت ۵۶ نفر تایید شدندو ۸ هزار و ۲۹۸ نفر در لرستان داوطلب ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها شدند.

بسته شدن پرونده تایید صلاحیت شورا‌ها در هرمزگان

 علی رئوفی رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: اسامی نهایی نامزد‌های تایید صلاحیت شده از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تا فردا منتشر می‌شود.

رئوفی افزود: از روز گذشته بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در مناطق مختلف استان اسامی تایید شده را در اختیار رسانه‌ها و روزنامه‌ها گذاشته اند و بصورت رسمی منتشر کرده اند.

از آغاز ماراتن تبلیغاتی تا برگزاری جشنواره مجازی ویژه رای اولی‌ها

مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تصاویر حضور و شرکت خود را در حماسه ملی انتخابات ۲۸ خرداد با ظبط تصاویر از طریق آدرس https://shad.ir/motoonedarsi ارسال کنند.

سنگینی وزن ستاد‌های تبلیغاتی برخی نامزد‌ها در استان همدان/ اعلام دو برابری نامزد‌های انتخابات شورای ائتلاف در ملایر

برخی از نامزد‌های انتخابات ورای شهر برای بدست آوردن کرسی شورا‌ها با فروش اموال سرمایه‌های میلیارد تومانی را در دوره تبلیغات انتخابات هزینه می‌کنند و یکی از این نامزد‌ها به عنوان تبلیغات شرکت خود تاکنون ۳ هزار فلش را بین مردم توزیع کرده است.

همچنین هشتک‌های ما همه رای می‌دهیم و تحریم انتخابات با صندوق‌های خالی هم در فضای مجازی دیده می‌شود.  

شهر و روستا

اولویت امانتداری در انتخابات و صیانت از آرای مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد اظهار داشت: تکالیف و وظایف قانونی کمیته‌های تخصصی برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و قانونمدار، تبیین شده است.

از مشارکت حداکثری در انتخابات تا جلب مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی بر مدار قانون

سیدمجتبی محفوظی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور برای رفع مشکلات نیازمند فردی مدیر خداباور، معادباور و جهادباور در راس دولت است و این امر فقط با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای امکان پذیر است.

از اسامی نامزد‌های انتخاباتی تا گوشزد به طرفداران داوطلبان

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری  رئیس هیئت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گیلان گفت: ایجاد شور انتخاباتی جهت حضور حداکثری به معنای عبور از قوانین انتخابات نیست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.