توسعه حرم شاهچراغ اقدامی ماندگار در عرصه فرهنگ و معماری

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: توسعه آستان حضرت شاهچراغ (ع) کاری ماندگار در عرصه فرهنگ، معنویت و معماری و شهرسازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در بازدید از طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اجرای طرح توسعه این حرم مطهر را افتخاری برای جامعه اسلامی دانست و گفت: این طرح با شکوه و منطبق با هنر و معماری اسلامی متعلق به همه مردم و برای رفاه و استفاده معنوی زائران و مجاوران است.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژادافزود: اجرای طرح توسعه و شروع فعالیت‌های عمرانی در مسجد جامع و فضا‌های پیرامون آستان حضرت شاهچراغ (ع) تکمیل کننده این فعالیت‌هاست و امید است با پیگیری مجدانه مسئولان استانی و کشوری تداوم طرح توسعه به زودی کلید بخورد.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: بنیاد مسکن علاوه بر فعالیت‌های عمران و محرومیت زدایی در مناطق روستایی و کم برخوردار در اجرای طرح‌های مبتنی بر فرهنگ و معنویت از جمله توسعه آستان حضرت معصومه (ع) و توسعه آستان حضرت شاهچراغ (ع) پیشگام بوده است. محور اصلی این فعالیت‌ها تقویت فضای معنوی در شهر‌ها است که از جمله رسالت‌های اصلی بنیاد مسکن بشمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در این دیدار با بیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز جهان شناخته شده است، عنوان کرد: از حدود ۴۵ حادثه طبیعی، احتمال وقوع حدود ۳۵ حادثه طبیعی در ایران وجود دارد. مردم باید در برابر این حوادث ایمن باشند و زندگی عادی بهم نریزد بنیاد مسکن رسالتی مضاعف در این حوادث دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن، کار در این نهاد جهادی را مایه افتخار دانست و گفت: فارس استان پهناوری است که بخش‌هایی از آن همچنان محروم است و با کار جهادی که خستگی نمی‌شناسد باید در این عرصه فعالیت کرد.

آیت‌الله لطف الله دژکام با بیان اینکه خیران پیشتاز احداث مسکن برای نیازمندان هستند، گفت: تامین مسکن نیازمندان و محرومان، شریف‌ترین کار انسانی است که برگرفته از آموزه‌های معنوی ماست.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: خیرانی که با بنیاد مسکن مشارکت دارند پیشتاز در احداث مسکن برای محرومان و نیازمندان هستند و در سال‌های گذشته اقدام‌های مناسبی انجام داده‌اند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: توجه به فضا‌های مذهبی، مساجد برای انجام فعالیت‌های مذهبی و اعتقادی مردم در طرح‌های احداث مسکن باید بیشتر و بهتر دیده شود و خیران در احداث این بنا‌ها پیشتاز باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار