تایید صلاحیت ۸۵۵ داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در مهلت قانونی ۹۳۲ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند که پس از اعلام نتایج اولیه، صلاحیت ۸۵۵ داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در هیئت اجرایی انتخابات تایید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک محمد قربانپور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص روند تایید صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در مهلت قانونی ۹۳۲ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند که پس از اعلام نتایج اولیه، صلاحیت ۸۵۵ داوطلب در هیات اجرایی انتخابات تایید شد.

او افزود: از ۸۵۵ داوطلب تایید شده در هیئت اجرایی، ۷۴۴ نفر در هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهرستان تایید و ۸۳ نفر نیز رد صلاحیت شدند.


بیشتر بخوانید


قربانپور با اشاره به مهلت چند روزه برای اعتراض داوطلبان به نتایج تایید صلاحیت‌ها، اضافه کرد: در نهایت پس از رسیدگی به اعتراضات، مجموعا صلاحیت ۸۰۲ داوطلب توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری تایید شد.

او با اشاره به اینکه ۹۳۹ شعبه رای گیری برای اخذ آرای مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است ادامه داد: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

قربانپور با بیان اینکه در شهر‌ها از ۳۶۳ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا ۲۰ شعبه سیار و مابقی ثابت است، گفت: همچنین در بخش روستایی از ۵۷۶ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا، ۱۶۷ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

او افزود: لردگان با ۲۱۳ شعبه بیش‌ترین تعداد شعب اخذ رای و شهرستان بن با ۲۷ شعبه کمترین میزان شعب اخذ رای را به خود اختصاص داده است، همچنین بیش‌ترین شعب سیار روستایی در شهرستان کوهرنگ به‌علت پراکندگی جمعیت در نظر گرفته شده است.

قربانپور اضافه کرد: جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در هنگام رای‌گیری، تعداد شعب اخذ رای در چهارمحال و بختیاری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۲۰۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: طبق قانون فرمانداران به مدت سه روز از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه فرصت دارند لیست اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده را به صورت آگهی منتشر کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار