حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

واکسیناسیون معلمان تا پایان مرداد انجام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت معلمان را تا پایان مرداد واکسینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دریافت هزینه برای شبکه شاد گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم، این شبکه به دستور رئیس‌جمهور رایگان است و قرار نیست هزینه‌ای در قبال آن دریافت شود.

وی درباره احتمال حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اظهار کرد: تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری شود. مهمترین درسی که دنیا در این مدت گرفت این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد. باید به سمتی برویم که کلاس‌ها دایر شود، اما این ظرفیت مهمی که ایجاد شده است و پیوند‌های لازم را بین ارکان مختلف نظام تربیت ایجاد شده، حتما حفظ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعهدی که ایجاد شده این است که معلمان توسط وزارت بهداشت در مرداد ماه واکسینه شوند و قطعاً با این کار احتمال بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش می‌یابد. برای افراد زیر ۱۸ سال در دنیا هنوز واکسن توصیه نشده است که اگر این نظر تغییر کند برای آن هم برنامه خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: همین الان غالب کشور‌ها فعالیت مدارس خودشان را آغاز کرده‌اند؛ فعال شدن مدارس بسیار ضروری است و توصیه در دنیا این است که به خاطر سلامتی روانی دانش آموزان و امکان بروز مشکلات عدیده دیگر، مدارس باید باز شود. البته این امر حتماً با رعایت همه مقرارت لازم از سوی مقامات بهداشتی است.

حاجی میرزایی درباره برخورد با تجمعات دانش آموزان، گفت: به مدیران گفتم دانش آموزان برای‌شان سوال پیش آمده باید پاسخ دهید که این کار هم انجام شده است، در یک الی دو مورد اشتباهی از سوی برخی عوامل انتظامی و دخالت‌شان صورت گرفته بود که آن هم رفع شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌های برخی مدارس از اولیاء در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: ما سامانه ایجاد کردیم و سال گذشته با تعدادی مدارس که این تخلف را داشتند برخورد کردیم و امسال هم همین امر برقرار است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به برنامه این وزارتخانه برای ثبت‌نام معلمان قراردادی و حق‌التدریسی اظهار کرد: تمام معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند براساس قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعداد کمی از آنان باقی‌ماندند که به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

حاجی میرزایی درباره جذب ۲۰ هزار طلبه در مدارس توضیح داد: اینطور نیست؛ یک مصوبه مجلس بود که تعدادی از طلاب که قبل از سال ۹۲ در طرحی تحت عنوان «امین» با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند و در مدارس حضور تمام‌وقت داشتند و تعداد محدودی دارند را طبق قانون عمل کنیم.

وی درباره همکاری بازنشستگان با آموزش و پرورش اظهار کرد: کسی که بازنشسته شده است نمی‌تواند مدیر یا معاون شود، چون شغل تمام‌وقت است و هیچ بازنشسته‌ای برای کار تمام‌وقت نمی‌تواند به کار گرفته شود. ما، چون کمبود نیرو داشتیم از تعدادی از بازنشسته‌ها که طبق قانون یک‌سوم وقت‌شان را می‌توانیم بگیرم، استفاده کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن در مجلس تصویب شد، در بودجه ۱۴۰۰ برایش اعتبار مشخص شده که بعد از تصویب قانون، آیین‌نامه آن را تدوین و در همین دولت اجرایش را آغاز کنیم.

حاجی میرزایی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان گفت: تزریق واکسن کرونا به زیر ۱۸ سال در تمام دنیا پیشنهاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۲۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
استفاده از بازنشسته خیانت به افراد بیکار تحصیلکرده می باشد و نباید یک دقیقه هم مورد استفاده قرار گیرند بعضی از آنها اگر با حضورشان موافقت شود تا پایان عمر هم ادامه می دهند زیرا هیچ کار دیگر بلد نیستند و افت بسیار شدید هم دارند و انرژی منفی هستند در هرجایی که مورد استفاده قرار می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
فقط اگه واکسن ایرانی باشه اون هم به همه معلمان ودانش اموزان وگرنه ما بچه هامون رو نمی فرستیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
آقای وزیر خواهشاً به مدارس دولتی سرانه بده تا کادر مدرسه مجبور نشن برای تامین هزینه ی اداره ی مدرسه با والدین درگیر بشن
لازم نکرده با کادر مدرسه برخورد کنی و شأن مدیر مدرسه رو پایین بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
اقشار و گروهای شغلی واجب تری نسبت به معلمان هستند که از زمان شیوع کرونا مجبور بودن سرکارخود حاضر باشند و و این حضور باعث شده تا خود و خانوادهایشان بیشترین میزان ابتلا و فوتی را داشته باشند. الویت این مشاغل هستند و نه معلمان.
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۸:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
مگه معلم ها موش آزمایشگاهی هستن
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۷:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
استاد برا دولت بعدی کار میتراشید!
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد موسوی
۱۷:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
به نام خدا
چرا هیچ حرفی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۹ نمی شود
لطفا پیگیر شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
مسیولین بی لیاقت 6 ماه هست داری می گویی! خسته نشدی، این همه معلم و دانش آموزان مشکل دارن، درد واقعیت بگو چرا زجه می زنی؟ برا کی؟ برا کدوم مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
معلم مشکلش واکسن نیست؟ نقشه پلید خودتون رو بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
ما که بیمار خاص هستید کسی نمیگه واکسن بزنید بعد معلمان که امسال فقط مجازی کارکردند واکس بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
چرا قشر دانشجو وفرهنگی باید اولین زننده واکسن کو برکت باشد که وزارت بهداشت به زور دنبال تاییدش است،واکسنی که در هیچ مجمع بین المللی مجوز ندارد # نه به استفاده از واکسن بی تاییده از بهداشت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
ما معلمان واکسن نمیخوایم... ما بچه داریم، چجور اونا رو بفرستیم مدرسه... واکسیناسیون باید عمومی باشه... نه صرفا یه قشر خاص مثل کارمندان و معلمان و... والا ما هم پدر و مادر و فرزند داریم که نگران اوناییم... واقعا که... اندکی تفکر لطفا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
ان شاء الله زودتر دولت عوض بشه از شر این وزرا خلاص شیم
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۵:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
معلمان عزیز این گفته وزیر مثل رتبه بندی نیست که 7سال هست که هنوزاجرانشده این رو حتما اجرا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خسته نباشید شرمنده کردین !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر مگه تو مدرسه فقط معلم قراره کرونا بگیره که با واکسینه شدنش موضوع حل بشه؟؟پس بچه های بی گناه ومعصوم چی اونا کرونا تهدیدشون نمیکنه که اصرار به بازگشایی مدارس دارین تواین شرایط.کشورهای دیگه همه ی کاراشون بابرنامه واصول هست شب نمیخوابن صبح بیداربشن یه قانون و برنامه پیاده کنن رو سر ملتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
معلمان رو واکسینه کردید. دانش آموزان چی؟، چرا شما مسئولان نوک دماغتون جلوتر رو نمیبینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
فقط جمع کنید بساطتون رو و بریدددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
بهتر است به جای آموزش حضوری به فکر ارتقا آموزش مجازی باشیم .اگر آموزش مجازی به کمال برسد فرقی با آموزش حضوری ندارد
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
دقیقا با کدوم واکسن؟ بهتر نیست اول دوز دوم اون بندگان خدایی که دوز اولشون رو زدن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام اعلام کرده بودند که اگر واکسن زدید به معنای مصون سازی کامل نیست و معلوم نیست چقدر و تا چه مدت واکسن تاثیرگذار باشه و باز باید ماسک بزنیم پس وقتی بچه ها رو واکسینه نمی کنید و گفته بودین بچه ها ناقل هستند پس کادر مدرسه و معلم چه گناهی کرده که باید مدرسه بره ؟ اگر کرونا گرفت کی جواب میده؟ اگر قراره واکسینه کنید همه رو واکسن بزنید چه دانش آموز چه معلم. اینجوری که فایده نداره اگر دانش آموز یا خانواده اش کرونا داشته باشند باز هم این کادر مدرسه هستند که این وسط از بین میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
پس با این تفاسیر مدرسه ها حالا حالا حضوری بزگزار نمیشه حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
در کل شما همش نگران معلم و مدیری.اصلا نگران دانش آموز نبودی.فکر کنم خودت کادر مدرسه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر !!! والدین نگران سلامتی فرزندانشان هستند . من تا به بچم واکسن نزنم مدرسه نمیفرستم . راستی اون موقع باز هم وزیر هستی ؟!!
آخرین اخبار