گفتگوی تلویزیونی محسن رضایی با مردم کهگیلویه و بویراحمد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین برنامه تلویزیونی خود، با مردم کهگیلویه و بویراحمد سخن گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم این استان که از شبکه دنا به صورت زنده پخش شد، گفت: در این استان محروم و ثروتمند، بیکاری، جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

آقای رضایی با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در بخشهای مختلف افزود: این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد اما در زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری مشکلاتی دارد که باید زیرساختها فراهم و تقویت شود.

رضایی نخستین برنامه دولت خود در کهگیلویه و بویراحمد را رسیدگی به کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ درصد اشتغال این استان دربخش کشاورزی است اما کشاورزی آن سنتی و فاقد صنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می شود.

وی تقویت زیرساختهای گردشگری، حمایت از پرورش و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه-دهدشت را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: دولتِ اقدام و تحول، برای بهبود این زیرساختها برنامه ریزی مدونی دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شود و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.

وی گفت: نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است و دولت ما متناسب با هر استان برنامه ای برای پیشرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده است.

رضایی با بیان اینکه برخی برنامه ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی برای تمامی استانها است گفت: بعضی از فعالیت های خاص متناسب با هر استان تهیه می شود.

وی بیان کرد: برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استانها است اما کافی نیست به همین دلیل دردولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استانها واگذار می شود و مناطق و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

رضایی با اشاره به ظرفیت های استانهای کشور گفت: هر استان به اندازه یک کشور می تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استانها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم  وایران را به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

وی شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

رضایی تاکید کرد: چپ و راست، این قوم و آن قوم، بازیها و بی عدالتی هایی از این دست باید کنار برود و دولت ما این تجربه را دارد که جوانها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارایه برنامه به بانکها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: این برنامه ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.

انتهای پیام/ص

 

 
برچسب ها: محسن رضایی ، شبکه دنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۲۰:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فرمانده دلاور فقط محسن رضای