رقابت بیش از ۲ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در آزمون مدارس سمپاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رقابت بیش از ۲ هزار دانش آموز استان در آزمون مدارس سمپاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون سمپاد شهرستان‌های فردوس و سرایان گفت: از ساعت ۹ صبح امروز و همزمان با سراسر کشور، ۲ هزار و ۸۷۵ دانش آموز پایه‌ی هفتم در۲۲ حوزه امتحانی در آزمون مدارس سمپاد شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۷۵ نفر پسر و یک هزار و ۴۰۰ نیز دختر بودند.

او افزود: محتوای آزمون پایه هفتم در زمینه استعداد تحلیلی است و هر یک از داوطلبان به سوالات چهارگزینه‌ای دو دفترچه که هرکدام ۶۰ سوال دارد، پاسخ می‌دهند.

واقعی با بیان این که آزمون‌های سمپاد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود بیان کرد: داوطلبان در هنگام ورود به حوزه‌های برگزاری آزمون باید کارت ورود به جلسه و شناسنامه خود را همراه داشته باشند و همچنین آوردن تلفن همراه ممنوع است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پذیرش ۳۰۰دانش آموز دختر و پسر در مدارس استعداد‌های درخشان دوره متوسطه اول خبر داد و عنوان کرد: زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۷۵ دقیقه و زمان پاسخگویی به دفترچه شماره دو ۲۵ دقیقه است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان در ۲۰ دبیرستان سمپاد خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.