وزیر آموزش و پرورش خبرداد؛

بکارگیری ۲۰ هزار معلم جدید در آزمون تیر ماه

حاجی میرزایی گفت: تیرماه امسال ۲۰ هزار معلم با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به سمنان در جمع معلمان منتخب استان سمنان گفت: برای استخدام قانونی مربیان واجد شرایط دارالقرآن‌ها تلاش می‌کنیم.

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان هم با تشریح برخی اقدامات برای رفع مشکلات ۹ هزار و ۶۲ معلم، معلم یار و فرهنگی این استان گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی امسال ۹۰ درصد از ۱۲۲ هزار و ۵۸۰ دانش آموز استان سمنان بصورت مجازی و بقیه از طریق دریافت بسته‌های آموزشی ادامه تحصیل دادند.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه تاکید کرد: مجلس همپای دولت برای کمک به نظام آموزشی کشور تلاش می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار و روند اجرای طرح تحول بنیادین و تمهیدات بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز با اشاره به اینکه مکتب اسلام مکتب تعلیم و تربیت است، توجه و رسیدگی بیشتر برای عمق بخشی فعالیت‌ها در آموزش و پرورش را خواستار شد

وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان سمنان هم با اشاره به ۱۰ برابر شدن اعتبارات نوسازی مدارس در سال‌های اخیر و تخصیص صدردصدی آن گفت: برای مولد سازی املاک و اموال این وزارتخانه مصصم هستیم، اما باید توجه داشت که بیش از ۵۱ درصد املاک این وزارتخانه سند ندارد و با این حال ۳۸ درصد مدارس تخریبی کشور را به ۱۹ و نیم درصد رساندیم.

استاندار سمنان و نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه درباره نقش آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا و رسیدگی به مشکلات فروش و واگذاری اموال و املاک آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات دانشگاه فرهنگیان سخنرانی کردند.

در پایان این جلسه کتاب تاریخچه آموزش و پرورش استان سمنان رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار