آغاز ساخت تصفیه خانه بزرگ فاضلاب صومعه سرا با حضور معاون رئیس جمهور

آیین کلنگ زنی تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شهرستان صومعه سرا امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیین کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب بزرگ شهرستان صومعه سرا امروز با حضور حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، ارسلان زارع استاندار گیلان و سایر مسئولان کشوری و استانی با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی اجرایی شد.

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در حاشیه این مراسم گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب بزرگ شهرستان صومعه سرا در راستای اهداف و برنامه‌های ۷ ساله کمیته احیاء تالاب انزلی در سطح کشور و استان و به منظور صیانت و احیاء این تالاب بین المللی در چهارمین روز از هفته محیط زیست آغاز شد.

او افزود: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا به روش EPC است و در مدول اول با ظرفیت ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز ۴۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: جلوگیری از ورود فاضلاب به آب‌های سطحی و تالاب بندر انزلی، تبدیل فاضلاب شهری به آب قابل استفاده در زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و شست‌وشوی معابر، افزایش قدرت خودپالایی رودخانه‌های محلی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به نجات این تالاب از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

کفایی ضمن تقدیر از کلیه مسئولان استان و کشور برای تحقق این مهم تصریح کرد: ساخت این تصفیه خانه بزرگ فاضلاب می‌تواند گام بزرگی در جهت صیانت و احیای تالاب بین المللی انزلی محسوب شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.