هک شرکت الکترونیک آرتز و سرقت کد بازی‌ها

طبق گزارش های دریافتی، شرکت بازی سازی الکترونیک آرتز هک شد و کدهای برخی از بازی‌های این شرکت به سرقت رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی،  شرکت بازی سازی Electronic Arts (EA) (الکترونیک آرتز) اعلام کرد هکر‌ها اطلاعات ارزشمندی را از این ناشر بزرگ بازی به سرقت برده‌اند. مهاجمان ادعا کردند که کد منبع بازی‌هایی مانند FIFA ۲۱ و موتور بازی اختصاصی Frostbite که پایه بسیاری از بازی‌های پرمخاطب است را  هک و بارگیری کرده اند.

اخبار مربوط به این هک ابتدا توسط سایت خبری Vice گزارش شد که می‌گوید حدود ۷۸۰ گیگابایت داده به سرقت رفته است. البته شرکت EA گفت که هیچ داده‌ای از بازیکنان در این حمله سایبری به سرقت نرفته است.

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های گیمینگ در جهان است. این مجموعه سری عناوین اصلی مانند Battlefield، Star Wars: Jedi Fallen Order، The Sims و Titanfall را توسعه داده و منتشر کرده است. همچنین این شرکت مجموعه وسیعی از بازی‌های ورزشی را تولید کرده است.

هک شرکت EA و سرقت کد بازی ها

دستیابی هکرها به اطلاعات شرکت EA

سخنگوی شرکت EA در بیانیه‌ای گفت: "ما در حال بررسی حادثه اخیر نفوذ به شبکه خود هستیم که در آن مقدار محدودی از کد منبع بازی و ابزار‌های مربوطه به سرقت رفته است. البته به هیچ اطلاعاتی از بازیکنان دسترسی پیدا نشده است و ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم خطری در حفظ حریم خصوصی بازیکن وجود دارد. "

این شرکت گفت که قبلاً امنیت را بهبود بخشیده و اظهار داشت که انتظار ندارد "تاثیری بر بازی‌ها یا تجارت ما" بگذارد. با نهاد مربوطه مجری قانون نیز تماس گرفته شده است. شرکت EA اعلام کرد: نفوذ به شبکه حمله باج افزاری نبوده و اخیراً اتفاق افتاده است.

کد منبع نسخه‌ای از نرم افزار است که معمولاً خواندن و فهم آن نسبت به نسخه نهایی در یک محصول بسیار آسان‌تر است و می‌تواند برای مهندسی معکوس محصول استفاده شود. به عنوان مثال موتور Frostbite، که هکر‌ها ادعا می‌کنند کد منبع آن را دارند، ابزاری قدرتمند برای ساخت بازی است که در ده‌ها بازی از FIFA گرفته تا سری Battlefield و چندین بازی اخیر جنگ ستارگان مورد استفاده قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار