در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه حل همه مشکلات امروز عمل به دستورات قرآن است

حسینعلی شریف قاری و استاد قرآن کریم درباره انتظارات خود از رئیس جمهوری آینده توضیحاتی داد.

حسینعلی شریف، قاری و استاد قرآن کریم و از فعالان قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری زمانی اتفاق افتاده است که همه مردم فقط به دنبال رفع مشکلات مالی و اقتصادی خود هستند. واقعا هم این مشکلات خیلی مهم شده است.

وی افزود: البته مطالبات دیگری هم وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی، دوری از فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) ریشه همه بدبختی‌های ماست؛ متاسفانه نامزد‌های انتخاباتی برنامه‌ای در راستای فرهنگ و آموزه‌های قرآنی ارائه نداده اند یا اگر حرفی هم در این راستا زده باشند، بعضی از این صحبت‌ها مخالف با راهکار‌های صحیح است.


بیشتر بخوانید


حسینعلی شریف تصریح کرد: بخشی از مشکلات فرهنگی کشور مربوط به این است که خانواده‌ها به تجملات اندیشیدند و مراسم‌ ازدواج در بسیاری موارد با اسراف برگزار می‌شود. جوانان ما از ازدواج راحت، دور شدند و این امر الهی را رها کرده اند. کسی که از ازدواج دور می‌شود به راه حل‌های گناه آلود دست می‌زند.

وی درباره انتظار خود از رئیس جمهور آینده بیان کرد: راه حل همه مشکلات کشور، برگشت به قرآن و سیره پاک ائمه اطهار (ع) و توجه به خواسته‌های جامعه قرآنی است. امیدوارم به کسی رای دهیم که از راه صحیح به حل وفصل مشکلات بپردازد. خداوند در قرآن فرمودند: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند. این آیه مصداق قرآنی، فرهنگ عمومی است. تا مردم خود نخواهند این فرهنگ تغییر نمی‌کند.

منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن و قاری بین المللی قران کریم درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار ما گفت: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود اول باید قرآنی فکر کند و بداند که مبانی قرآن چیست. دولت آینده باید جامعه را بر اساس دستورات قرآن و اهل بیت (ع) مدیریت کند. رئیس جمهوری باید خود عامل قرآن باشد و به آن توجه و عمل کند و فقط اهل شعار دادن نباشد.

راه حل همه مشکلات امروز عمل به دستورات قرآن است

وی افزود: شرط کافی برای انتخاب رئیس جمهوری این است که قرآنی فکر کند و مبنای جمهوری اسلامی هم این است. مشکلات ما در صورتی حل می‌شود که رئیس جمهوری در راستای اهدف جمهوری اسلامی و بر اساس خط قرمز‌هایی که دین گفته است حرکت کند. این امر باعث ترویج فرهنگ قرآنی و رفع خیلی از مشکلات جامعه قرآنی کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.