خودکفایی نیروگاه‌های کلاس اِف به دست صنعتگران البرزی

رئیس سازمان صمت البرز از خودکفایی نیروگاه‌های کلاس اِف با ساخت دستگاه تنش گیر و پیش گرم مبدل‌های حرارتی توسط مهندسان جوان شرکت مپنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین ربیعی، رئیس سازمان صمت استان البرز از خودکفایی نیروگاه‌های کلاس اِف با ساخت دستگاه تنش گیر و پیش گرم مبدل‌های حرارتی توسط مهندسان جوان شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا خبر داد و گفت: استاندارد‌های اجباری تکنولوژی این عصر از نیروگاه‌ها که به روزرسانی دقیق و علمی خطوط تولید را می‌طلبد؛ متخصصان جوان این شرکت دانش بنیان را بر آن داشت تا با تکیه به توان خود، گامی بلند به سوی بومی سازی این صنعت هایتک بردارند.

او افزود: بر اساس نگاه به تولید داخل، متخصصان این کارخانه طی تحقیقی چند ماهه موفق به یافتن دانش طراحی و ساخت دستگاه تنش گیر و پیش گرم مبدل‌های حرارتی شدند.

ربیعی درباره این دستگاه گفت: افزایش راندمان تولید، دقت در میزان افزایش، کاهش و نگهداشت دما با خطای کمتر از سه درجه بدون دخالت اپراتور‌ها و کاهش اتلاف انرژی حرارتی از مزایای این دستاورد است که تا پیش از این، چنین تجهیزاتی را در کشور نداشتیم و ولتاژی که در آن استفاده می‌شد در بحث ایمنی بسیار خطرناک بود.

او افزود: بیش از ۷۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی حاصل از ساخت هر دستگاه است ضمن آن که اکنون کشور صاحب این تکنولوژی بومی است.

این واحد صنعتی مستقر در استان البرز تنها دارنده دانش فنی طراحی و ساخت بویلر‌های بازتاب حرارتی کلاس اِف است.

استفاده از توربین گازی کلاس F، سبب مصرف سوخت کمتر و سازگاری زیست محیطی بیشتر در تولید برق حرارتی می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.