بی نیازی کشور از واردات کود شیمیایی تا ۳ سال آینده

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: امیدواریم بتوانیم تا ۳ سال آینده نیاز کشور را از واردات کود شیمیایی به ویژه در زمینه فسفات و پتاسه رفع کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علیزاده معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور امروز در جمع اصحاب رسانه از کاهش صادرات کود‌های شیمیایی خبر داد و گفت: حدود ۹۰ درصد از کود‌های مصرفی کشور تولید داخل است.

او با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم تا ۳ سال آینده نیاز کشور را از واردات کود شیمایی به ویژه در زمینه فسفات و پتاسه برطرف کنیم، افزود: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ۳ میلیون تن کود شیمیایی است که در ۳ ماهه نخست امسال، ۴۰ درصد از این برنامه تامین شده است.

علیزاده درباره قیمت کود‌های شیمیایی نیز گفت: قیمت کود‌های شیمیایی در سراسر کشور نرخ یکسان دارد.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: مصرف عمده کود کشور کود‌های ازته است که دولت به این کود یارانه قابل توجهی تخصیص داده و به صورت یارانه‌ای به دست کشاورزان میرسد که نرخ این کود‌ها در سراسر کشور برابر است.

همچنین امروز با حضور معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئییس سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه باسکول دیجیتال ۶۰ تنی به بهره برداری رسید.

به منظور تسهیل فرآیند وزن گیری نهاده‌های کشاورزی و کود شیمیایی با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در ادامه نیز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از میدان عرضه دام بیرجند بازدید به عمل آمد.

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۲ هزار تن علوفه با همکاری جهاد توسط بخش خصوصی خریداری و در اختیار دامداران قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار