اجرای طرح انتقال آب بخش کشاورزی خانمیرزا را رونق می‌بخشد

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: اجرای طرح انتقال آب کره بس شکوفایی اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان را رقم می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد صادق خانجانی مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان در گرو اجرای طرح انتقال آب  است گفت: پیگیری‌های انجام شده نقشه آب کره بس طراحی و براورد قیمت صورت گرفته است که پس از انعقاد قرارداد عملیات اجرایی توسط شرکت خصوصی شروع می‌شود.

او افزود: با اجرای این طرح در ۲۳ هزار هکتار زمین، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.


بیشتر بخوانید


خانجانی اضافه کرد: از دیگر مزایای انتقال آب کره بس به دشت خانمیرزا جلوگیری از برداشت بی رویه آب از چاه‌های و منابع زیر زمینی است و همچنین سطح آب سفره‌های زیرزمینی بالا آمده که این کار باعث رونق کشاورزی و حفظ محیط زیست می‌شود.

او ادامه داد: شهرستان خانمیرزا ۲۷ هزار هکتار اراضی شامل ۱۸ هزار هکتار آبی، ۸ هزار هکتار دیم و یک هزار باغ دارا است و همچنین در بخش دام و طیور حدود ۱۲۰ هزار دام سبک و ۱۰ هزار دام سنگین دارد.

خانجانی گفت: در شهرستان ۱۰۰ هکتار کشت سیاه دانه و ۷۰ هکتار کشت کلزا داریم که هدف از کشت کلزا به خاطر وجود و جلوگیری از تحریم‌ها است، ۸۰ درصد روغن نباتی کشور ما از خارج کشور وارد می‌شود که باید با برنامه‌ریزی بیشتر سطح کشت کلزا و دیگر محصولات را بالا برده تا کشور ما به یک خودکفایی رسیده و خودمان صادر کننده روغن ودیگرمحصولات باشیم.

او افزود: از زمان تاسیس این مدیریت تاکنون بالغ بر ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان آبیاری بارانی شده و ۲۸۰ هکتار در حال تشکیل پرونده و اجرای سیستم آبیاری است که تسهیلات بلاعوض مورد نیاز به مردم پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار