چاپ بخش اول دانشنامه تاریخی استان اردبیل

مدیرکل دفتربرنامه ریزی استانداری اردبیل از چاپ وانتشار بخش نخست دانشنامه تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی جوادی، مدیرکل دفتربرنامه ریزی استانداری اردبیل درجلسه مولفین بخش نخست  اردبیل – دانشنامه ی تاریخی اردبیل که در استانداری برگزار شد گفت: به سبب اهمیت موضوع و با صلاحدید بزرگان استان، رونمایی ازاین مجموعه در روز اردبیل و با حضور مقامات عالی کشوری و استانی در چهارم مردادماه امسال ،انجام می شود.

او با بیان اینکه بخش نخست این دانشنامه درقالب طرح های پژوهشی سال ۹۷استانداری تدوین شد، افزود:بخش دوم این مجموعه هم که به مغان و شامل چهار شهرستان پارس آباد، بیله سوار، گرمی و انگوت اختصاص می یابد.

جوادی ادامه داد: بخش سوم این مجموعه نیز به شهرستان مشگین شهر اختصاص دارد و جزو طرح های پژوهشی استانداری درسال ۹۹ بوده و۴۰۰میلیون ریال برای ین بخش ها اعتبار در نظرگرفته شده است.

او تصریح کرد: این بخش ها براساس شیوه های اتخاذ شده در بخش نخست که مورد تایید بزرگان تالیف اینگونه مجموعه ها در کشور بوده، تدوین و تالیف می شود و با حمایت  استاندار اردبیل ،بخش های دیگر این مجموعه به سایر شهرستان های استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی استانداری اردبیل بیان کرد: شهرستان های خلخال وکوثر در قالب یک بخش ونیز شهرستان های نمین ،نیر وسرعین هم درقالب یک بخش دیگر جزو طرح های پژوهشی امسال استانداری است تا با اتمام این دانشنامه به صورت کامل و به عنوان یک اثر مرجع تاریخی ،مورد استفاده علاقه مندان قرارگیرد.

او،ضمن تقدیر از مولفین این مجموعه به ویژه ۳۵نفر از پژوهشگران و اساتید تاریخ و باستان شناسی استان گفت: حامیان این امر مهم نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل، استاندار  و معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری ،ریاست حوزه هنری وبنیاد دائره المعارف استان بوده که نقش آیت الله دکترعاملی ومهندس بهنام جو دراین باره بسیار مهم و کلیدی بود.

جوادی افزود:بی گمان درصورت نبود عنایت وحمایت این عزیزان ، مجموعه علمی حاضر نمی توانست به نحو احسن تدوین و برای روز اردبیل آماده رونمایی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.