رئیس ستاد انتخابات همدان:

زمینه اخذ رای از بیماران در روز انتخابات فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت:فرمانداری‌ها زمینه رای گیری از بیماران مراکز درمانی به ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت ، رئیس ستاد انتخابات استان همدان در جلسه کمیته امنیت ستاد انتخابات استان همدان، افزود: فرمانداران اسامی شعب پر ازدحام و شلوغ حوزه ماموریت خود را در اختیار معاونت بهداشتی علوم پزشکی قرار دهند تا اقدامات مناسب به منظور اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی دراین شعب برنامه ریزی و اجرا شود.

او افزود:دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی فرمانداری‌های شهرستان های تابعه زمینه مناسب برای اخذ رای از بیماران مراکز درمانی و بیمارستان ها به ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: به طور حتم حضور و سرکشی بازرسان و تیم های بهداشت محیط از شعب مستلزم داشتن کارت هویتی است و باید کارت های مخصوصی برای تیم بهداشتی که وظیفه بررسی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعب اخذ رای را دارند از سوی فرمانداری ها صادر شود.

آزادبخت با بیان اینکه زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پُرشور و در تراز جمهوری اسلامی در استان همدان فراهم شده است، گفت: مسئولان و مجریان انتخابات وظایف محوله را به خوبی انجام دادند و هم اینک نوبت مردم است تا در ۲۸ خرداد با حضور گسترده در پای صندوق های رای، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود و نظام اسلامی بیافزایند.

او افزود: مردم همواره در همه صحنه ها، انقلاب اسلامی، نظام، حکومت و دین را حمایت و پشتیبانی کرده اند و این بار نیز با حضور پرشور و حماسی خود، اقتدار و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تاکید کرد: ما آماده ایم تا در ادامه روند برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی زمینه حضور همه مردم با دیدگاه ها و سلایق مختلف در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

آزاد بخت در ادامه خواستار پیش بینی مکان مناسبی برای حضور و استقرار خبرنگاران به منظور انعکاس مطلوب اخبار انتخابات شد و گفت: رعایت  شیوه نامه  های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دراین زمینه ضروری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

 «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تا روز گذشته مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۷۸۴ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۳ هزار و ۸۸۳ نفر رسید همچنین ۲ هزار و ۲۲۲ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.