جنبش النجباء: جنایت اسپایکر با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داد

دبیرکل جنبش النجباء عراق در سالروز کشتار اسپایکر تاکید کرد: این کشتار با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء عراق با اشاره با فاجعه اسپایکر در این کشور گفت: کشتار اسپایکر پس از نشست شیطانی نمایندگان داعش، نمایندگان حزب بعث، شماری از نمایندگان و وزرا و شماری از رهبران معروف سیاسی عراق با تایید و حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عرب خلیج فارس برای نابودی عراق رخ داد.

در همین زمینه، «معین الکاظمی» رئیس کمیته پاسداشت یاد شهدای جنایت اسپایکر گفت: این جنایت که در آن دو هزار جوان بی‌گناه عراقی به شیوه وحشیانه‌ای به قتل رسیدند‏، احساسات بشریت و مردم عراق را خدشه دار کرد. بر این اساس نمی‌توان این فاجعه را فراموش کرد بلکه برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.

«محمد کریم» نماینده پارلمان عراق نیز در این باره اظهار کرد: لازم است این دولت و تمام دولت‌ها پیکر‌ها را تحویل دهند، گور‌های دسته جمعی را پیدا و آزمایش‌های دی ان‌ای را تکمیل کنند.

جنایت اسپایکر فاجعه‌ای است که در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داد و در آن بیش از یک هزار و ۹۰۰ دانشجوی غیرنظامی، غیرمسلح و شیعه زیر ۲۲ سال توسط گروه تروریستی داعش قتل عام یا زنده به گور شدند.

تروریست‌های داعش شماری از اجساد کشته شدگان این واقعه را در گور‌های دسته جمعی دفن کردند یا اجسادشان را به رودخانه دجله ریختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار