کشته شدن ۴ شبه‌نظامی افراط‌گرا در حمله ارتش فیلیپین

ارتش فیلیپین در بیانیه‌ای از کشته شدن یک فرمانده و ۳ عضو گروهی شبه‌نظامی و افراط‌گرا در این کشور در عملیات اخیر خود خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از جان‌باختن یک فرمانده و ۳ عضو یک گروه تروریستی افراط‌گرا در فیلیپین خبر داد.

بر این اساس یک فرمانده و ۳ عضو از گروه «ابوسیاف» در عملیات امروز (یک‌شنبه) ارتش فیلیپین کشته شدند. این فرمانده پیش‌تر مسئول بریدن سر در برخی اقدامات تروریستی این گروه بود و یکی از این ۳ عضو نیز قصد حمله انتحاری داشته است.

همچنین گفته می‌شود فرمانده‌ای که در این عملیات کشته شد پیش‌تر برخی توریست‌های خارجی و چند ماهیگیر را گروگان گرفته بود که ارتش فیلیپین برخی از آن‌ها را آزاد کرده است.

این گروه سال گذشته کلیسیایی در «جولو» پایتخت سولو، را بمب‌گذاری کرد و در جریان آن ۲۳ نفر کشته و حدود ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی ابوسیاف از سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) در جزایر میان فیلیپین و مالزی اقداماتی تروریستی داشتند و خواستار تشکیل یک کشور مستقل در جزیره سولو هستند.

شهر جولو پایتخت این گروه تروریستی وهابی است که به «بمب‌گذاری، اقدامات خشونت‌آمیز و وابستگی به داعش» شهره هستند. همچنین آن‌ها به کرات به آدم‌ربایی و دزدی‌های دریایی دست زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار