قاضی زاده هاشمی: به دنبال تغییر روش در اداره کشور هستیم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: مشکل اصلی جامعه، روش حکمرانی و اداره کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در "برنامه ایران سرای من" که از شبکه استانی سهند پخش می‌شد گفت: همه مشکلات کشورمان نظیر عدم کفایت در امد معیشتی مردم، بیکاری، گرانی از نادست بودن روش اداره کشور نشات می‌گیرد و ما مصمم هستیم این روش را تغییر دهیم.

اوافزود: در هر دوره ۲۷۵ اتوبوس مدیر می‌آیند و ۲۷۵ اتوبوس مدیر می‌روند و برخی مدیران هم خودشان را با هر شرایطی وفق می‌دهند و رنگ عوض می‌کنند و فکر می‌کنند که قیم مردم هستند نه کارگزار و خدمت رسان.

اوگفت: به محض انکه انتخابات تمام می‌شود انگار که کل اختیارات کشور را به این مدیران می‌دهند و آن‌ها هر تصمیمی را که دلشان بخواهد در سرنوشت مردم اتخاذ می‌کنند؛ و در این میان دولت‌های ضد مردمی بدون توجه به منافع ملت، به منافع وابستگان قدرت در دولت توجه می‌کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما با تشکیل «دولت سلام» در روش اداره کردن کشور بازنگری خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم در مجموعه گام دوم انقلاب حکمرانی جدیدی تعریف کنیم و امور اجرایی را به خود مردم هر استان واگذار کنیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: حرف بنده این است آیا مصلحت‌های استان‌ها را مردم استان‌ها می‌دانند یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه تهران؟ ما تمرکز زدایی خواهیم کرد و هر شهرستان را پایتخت خواهیم کرد و اختیارات دولت را به فرمانداران شهرستان‌ها واگذار خواهیم کرد.

اوادامه داد: ما در دولت سلام، مسئولان استان را با مشورت و نظر نخبگان آن استان انتخاب خواهیم کرد و سامانه‌ای در این خصوص طراحی کرده ایم که اگر یک سوم مردم آن منطقه از استاندار یا فرماندار ناراضی باشند و در این سامانه الکترونیکی اعلام کنند بلافاصله آن مدیر از سمت خود عزل خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: ما در دولت سلام به دنبال تحول بزرگ در مدل حکمرانی هستیم. ما نماینده جریان فکری تحولگرا و جوان برای ساختن ایران قدرتمند هستیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش مهم آذربایجان در اقتصاد کشورمان گفت: اذربایجان شرقی استان مهمی در صادرات غیر نفتی کشور است و ۵ میلیارد دلار در سال صادرات غیر نفتی دارد و ما در دولت احتمالی مشکل کارت‌های بازرگانی را حل خواهیم کرد تا ظرفیت‌های صادراتی استان شکوفا شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: همه فعالیت‌های اقتصادی باید مبتنی بر اهلیت باشد و هر کس اهلیت تجارت بین المللی و تولید را دارد باید حمایت شود.

او گفت: متاسفانه در شرایط فعلی، بازرگانان ما هم از سوی دشمنان کشور و هم از سوی مسئولان دولتی تحریم شده اند در حالی که دولتمردان باید بیش از هر زمان دیگری در کنار تجار و تولید کنندگان باشند.

او احیای موقعیت فرش تبریز و خشکبار آذربایجان شرقی را دیگر برنامه‌های دولت سلام دانست و افزود: باید صنایع تبدیلی استان را فعال کرد و در صنایع معدنی هم سرمایه گذاری شود و در کنار این کار‌های مهم به دنبال توسعه بازار هم باشیم.

او حوزه گردشگری استان و گردشگری سلامت تبریز را بسیار مهم دانست و ادامه داد: دولت بنده با برنامه ریزی دقیق این حوز را متحول و تبریز را قطب گردشگری منطقه خواهد کرد تا دست بلند جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.