رئیس جمهور :

پس از راستی آزمایی اجرای تعهدات، ایران به تعهدات خود عمل می کند/ به دنبال سلاح های کشتار دسته جمعی نیستیم

رئیس جمهور گفت: اگر آمریکایی‌ها و بقیه کشورهای پنج به علاوه یک به تعهدات خود عمل کنند پس از راستی‌آزمایی ایران هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی گفت: ناوشکن دنا نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی افزود: برای ملت ایران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور با دست متخصصین خود ظرف ۸ سال یک ناوشکن بسیار مهم را از آغاز تا پایان تکمیل و آماده بهره برداری می‌کند و امروز این ناوشکن آماده است که انواع ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: امروز  وزارت دفاع کار بسیار بزرگ و عظیمی را به پایان رساند و دو ناو را در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قرار داد.

روحانی ادامه داد:‌ نیروی دریایی از آغاز انقلاب تا امروز همواره یک نیروی پرتوان و قدرتمند بود. مردم به یاد دارند که در جنگ تحمیلی ظرف ماه‌های اولیه نیروی دریایی به طور کلی نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و پس از دو تا سه ماه، ما در آب های خلیج فارس شناور عراقی نمی‌دیدیم و نیروی دریایی عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران منهدم شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی و هوایی تنها دو نیرویی بودند که در سال پایانی جنگ مستقیما با ارتش آمریکا رو به رو شدند، گفت: طی هشت سال، جنگ ما با متجاوزین جهانی بود و در زمین، جنگ ما با صدام بود. نیروی دریایی و هوایی در سال پایانی در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا رو به رو شدند.

 رئیس جمهور یادآور شد: ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه از سال ۶۷ تا امروز، حدود ۳۳ سال است که از آب های سرزمینی ما به خوبی حفاظت می‌کند.

پس از راستی آزمایی اجرای تعهدات، ایران به تعهدات خود عمل می کند/ به دنبال سلاح های کشتار دسته جمعی نیستیم

قصد جنگ و تنش نداریم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما قصد جنگ و تنش نداریم اما در عین حال در برابر قدرت‌های متجاوز هم سر فرود نخواهیم آورد.

وی یادآور شد: امروز در مذاکرات این نکته به خوبی روشن شده است که اگر آمریکایی‌ها و بقیه کشورهای پنج به علاوه یک به تمام تعهدات خود بدون استثنا عمل کنند، بلافاصله بعد از راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی ایران هم به تمامی تعهدات خود عمل خواهد کرد و این پیام صریح جمهوری اسلامی ایران به اروپا و آمریکا است.

 روحانی خطاب به اعضای برجام گفت: همانطور که بسیاری از تعهدات تان را قبول کردید و اعلام کردید که اجرا خواهید کرد، این چند مورد باقی مانده را هم بپذیرید تا اینکه منطقه ما و جهان شاهد صلح و آرامش بیشتر و تعامل سازنده بیشتر باشد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
عذر میخوام . اقای خاتمی گفته اند که ما در انتخابات نماینده نداریم . می خواستم خطاب به ایشون بگویم برای شما زشت است که سال‌ها ست در کسوت ریاست اصلاح طلبها بوده اید که از این حرفها بزنید . مگر آقایان مهر علیزاده و همتی از شما نیستند اونها که در مناظره ها اعلام کردند و سنگ شما را به سینه زده اند . ریشی سفید کرده اید چرا دروغ می گویید . خدا می داند پس از اولین مناظره که آقای مهرعلیزاده به اقای ریسی توهین کردند شورای نگهبان و صدا و سیما می بایستی او را از رقابت و کاندیدای ریاست جمهوری عزل می کردند . زشت نیست کسی که می خواهد رئیس جمهور یه مملکت بشود و ادعا دارد خودش اخلاق نداشته باشد تقوا در سخن و رفتار نداشته باشد.