هشدار هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش بادهای ۱۲۰روزه منطقه سیستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز سه شنبه با تشدید جریانات شمالی سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره‌کل گفت: از روز سه شنبه با تشدید جریانات شمالی سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزایش می‌یابد به طوریکه سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال استان می‌شود.

محسن حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از سه‌شنبه تا اواخر پنجشنبه پیش رو بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان به ۷۰ تا۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

او  افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال نفوذ غبار به سایر نقاط استان و کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شمال استان و آسیب به گلخانه‌ها شود بنابراین توصیه می‌شود برای کاهش خسارت تدابیر لازم اندیشیده شود.

او  تصریح کرد: وزش باد با شدت کمتر در نوار شرقی و غرب استان نیز روی خواهد داد و به صورت کلی دمای هوا در نیمه شمالی و مناطق مرکزی استان بین سه تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

حیدری افزود: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری شود و با توجه به توفانی شدن شرایط در مسیر‌های ارتباطی شمال استان بویژه مسیر زاهدان - زابل، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط کامل در دستور کار قرار گیرد.

او در باره نوسانات دمایی جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: گرمای هوا در جنوب استان همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود در روز‌های آینده قدری بر شدت گرمای هوا نیز افزوده شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار