اعطای گواهی مهارت بین‌المللی به مهارت‌آموزان طرح تابستانه

به مهارت‌آموزان طرح تابستان آموزش و پرورش مازندران گواهینامه بین‌المللی فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درجلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران که با حضور فخاری مدیرعامل هلال احمر استان و جمشیدی معاون اداره‌کل فنی و حرفه‌ای مازندران با موضوع طرح اوقات فراغت تابستان برگزار شد، گفت: به مهارت‌آموزان طرح تابستان آموزش و پرورش گواهینامه بین‌المللی فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

او افزود: کلاس‌های مهارتی را در تابستان امسال ارائه خواهیم کرد که متناسب با استاندار‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باشد و دانش‌آموزان پس از طی دوره مربوطه، گواهینامه بین‌المللی دریافت خواهند کرد.

سعدی پور از تشکیل یک هزار کانون دانش‌آموزی هلال احمر در پایگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح استان خبر داد و گفت: اساس یادگیری باید بر اساس یادگیری با انجام دادن باشد و مبانی نظری در آن کم می‌شود.

او افزود: در مازندران به دلیل حادثه‌خیز بودن استان، دستور کار اصلی باید ایجاد آمادگی در برابر مخاطرات محیطی باشد. کمک‌های اولیه و امدادو نجات، آموزش‌هایی مبتنی بر نیاز در جغرافیای مازندران است.

سعدی‌پور گفت: در اوقات فراغت، پرکردن معنی ندارد بلکه غنی کردن اوقات فراغت برای ما حائز اهمیت است از این رو نگاه و نگرش ما در حوزه اوقات فراغت باید تغییر کند.

او افزود:همه ساله در شروع تابستان از اوقات فراغت صحبت می‌کنیم و برنامه‌های متنوع و متعددی نیز پایه‌ریزی می‌شود، اما خروجی مورد نظر مناسب نیست باید آسیب‌شناسی شود که چرا موفقیت مورد نظر تاکنون حاصل نشده است.

سعدی پور آمادگی روحی و روانی دانش آموزان برای مهر ۱۴۰۰ را بسیار مهم دانست و گفت: تابستان فرصت مناسبی است تا این مهم انجام شود. در همین راستا از ظرفیت جمعیت هلال احمر و فنی و حرفه‌ای و همه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند به ما کمک کنند، به ویژه در تولید محتوای الکترونیکی برای انتشار در فضای مجازی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: تابستان امسال را با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی رونق می‌بخشیم و از ظرفیت‌های وجودی تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده بیشتری خواهیم کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.