رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد؛

برگزاری رقابت‌های انتخاباتی بر اساس اخلاق و قوانین کشور

عبداللهی بر لزوم برگزاری رقابت‌های انتخاباتی بر اساس اخلاق، موازین و قوانین کشور و آیین نامه‌های لازم الاجرا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست با نامزد‌های انتخاباتی شورای اسلامی شهر سمنان و مسئولین ستاد تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری بر لزوم برگزاری رقابت‌های انتخاباتی بر اساس اخلاق تاکید کرد و گفت: نامزد‌های انتخابات به معرفی شایستگی‌های خود بپردازند و از تهدید، توهین، تهمت و افترا پرهیز نمایند.

او ضمن بیان اینکه نامزد‌های انتخاباتی باید از انتشار مطالب در فضای مجازی و حقیقی علیه نامزد‌های دیگر جلوگیری نمایند افزود: در صورت بروز تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

عبداللهی ضمن تاکید بر تلاش نامزد‌ها در جهت جذب حداکثری مشارکت مردمی ابراز داشت: مشارکت مردمی نشان دهنده قدرت نظام در صحنه‌های بین المللی است که با افزایش مشارکت قدرت نظام نیز افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان سمنان نامزد‌ها باید وعده‌های انتخاباتی را در حدود مقررات و اختیارات و امکانات کشور بیان کنند و به مطالبات بیش از حد توانشان نپردازند.

او هم چنین اضافه کرد: درصد مشارکت استان سمنان باید در صدر مشارکت مردمی در سطح کشور باشد که این مهم با حضور و جذب ارا عمومی محقق می‌شود.

عبداللهی ابراز داشت: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضاییه ملحق شده است و دادگستری‌های استان‌ها و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم با هماهنگی نهاد‌های نظارتی برای انتخابات سالم تلاش و نظارت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تشریح کرد: نامزد‌های انتخاباتی با ورود به عرصه انتخابات مشق سیاسی را خواهند نوشت که با رعایت قوانین، برگزاری انتخاباتی فاقد نقص قابل دسترسی و تحقق است.

عین الکمال سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در این نشست ضمن بیان اینکه انتخابات از یک سری باید و نباید‌ها پیروی می‌کند که در علم حقوق، نظام و قواعد حاکم بر انتخابات تدوین شده است گفت: فرایند کامل انتخابات بررسی شده و برای تخلفات آن نیز ضمانت اجرای مدنی و کیفری در نظر گرفته شده است.

او هم چنین ابراز کرد: هر رفتاری ک مخلل سلامت انتخابات باشد جرم محسوب می‌شود و برای ان ضمانت اجرای کیفری در نظر گرفته شده است.

عین الکمال هم چنین بیان کرد: فضای مجازی امروز یک نیاز جامعه است و ظرفیت بسیار خوبی است که نامزد‌ها توان و برنامه و قابلیت‌های خودشان را نشان دهند که در صورت بروز تخلف، توسط مقام قصایی پیگیری می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان تشریح کرد: دستورالعمل‌ها و ایین نامه‌های اجرایی شیوه تبلیغات تدوین و ارسال شده است که نامزد‌های انتخابات موظف به رعایت این مهم می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.