تشکر رئیس جمهور اوکراین از حمایت‌های گروه هفت از کی‌یف

رئیس جمهور اوکراین ضمن تشکر از حمایت‌های گروه هفت، از دولت روسیه خواست نیرو‌های خود را از نزدیک مرز شرقی اوکراین خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، زلنسکی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه پس از ابراز تشکر از حمایت های گروه هفت از کی‌یف، خواستار عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز شرقی اوکراین شد.

زلنسکی در پیامی توییتری نوشت: حمایت بی‌دریغ گروه هفت تحسین برانگیز بود. از آنان سپاسگزارم.

مقامات کشورهای گروه هفت یعنی انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن بار دیگر بر حمایت خود از اوکراین تاکید کردند و در بیانیه‌ای که پس از نشست این گروه در انگلیس صادر شد از مسکو خواستند تا از ورود به مرز شرقی اوکراین اجتناب کند. نشست اخیر گروه هفت از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن در کورنوال انگلیس برگزار شد.

در ماه‌های اخیر درگیری‌ها بین اوکراین و روسیه در منطقه دونباس به بهانه استقرار نیرو‌های نظامی روسیه در آن‌جا افزایش یافته است.

چندی پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از  گروه نرماندی خواست تا نشستی را برای بررسی آتش بس در منطقه دونباس برگزار کند.

 پیشتر، وزارت دفاع آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار کمک به منظور تقویت نقاط مرزی میان اوکراین و روسیه به دولت کی‌یف اختصاص داد. بسته کمک هزینه ۱۵۰ میلیون دلاری در قالب طرح امنیتی به دولت اوکراین داده شد و شامل مواردی چون تکمیل تجهیزات و تسلیحات نظامی، آموزش نیرو‌های نظامی و تقویت نقاط مرزی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار