معرفی کتاب؛

ماجرای تحول درونی سرمایه دار را در «آقای سالاری و دخترانش» بخوانید

کتاب «آقای سالاری و دخترانش» به قلم مجید اسطیری در انتشارات صاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «آقای سالاری و دخترانش» به قلم مجید اسطیری در انتشارات صاد منتشر شد. این کتاب داستان تحول درونی یک سرمایه دار را که نسبت به جامعه اش بی تفاوت است روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان فردی به نام «آقای سالاری» کارخانه داری با اخلاق و مشی ویژه است. وی به اصرار دخترانش برای حفظ سلامتی اش بازنشسته می‌شود.


بیشتربخوانید


بازنشستگی «آقای سالاری» دوران جدید زندگی اش را رقم می‌زند. این اتفاق باعث می‌شود او با سختی‌ها و مشکلات خاصی همراه شود که مسیری تازه در زندگی اش آغاز می‌کند. در این مسیر تازه نقش اجتماعی اش از یک سرمایه دار بی تفاوت نسبت به جامعه به فردی خیرخواه و دلسوز تغییر می‌کند. او برای ایفای این نفشش هم با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود. این داستان شرح و سرانجام اتفاقاتی را بیان می‌کند که برای شخصیت اصلی داستان رخ می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سالاری روی کف عایق شده پشت بام نشست و چند نفس عمیق کشید.

دوست داشت مشامش پر از بوی ماندگی فضله کبوتر‌ها شود. چشم هایش را بست و با صدای بغبغوی کبوتر‌ها به خیالش میدان داد تا حال و هوای آن سال‌های خوش دور از دست در درونش زنده شود.

انگار بعد از سال‌ها توانسته بود یک بوی پاک و اصیل را به سینه بفرستد و از نفس کشیدنش لذت ببرد. این بو با او چه کرد! چند دقیقه در همان حال ماند و وقتی چشم گشود میتوانست قسم بخورد که حالش خیلی جا آمده. خیره خیره به دانه برچیدن آن کبوتر‌ها نگاه می‌کرد.»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار