پرکاربردترین برنامه برای کودکان و نوجوانان

شرکت کسپراسکای بعد از مطالعه‌ای اعلام کرد که کودکان و نوجوانان در سال گذشته از چه برنامه‌هایی بیشتر استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از زی نیوز، ویروس کرونا تقریبا همه افراد را مجبور کرده است تا بیشتر در خانه بمانند و بچه‌هایی که عادت به رفتن به مدارس و زمین‌های بازی داشتند، اکنون با کلاس‌های آنلاین مشغول هستند و گوشی به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی آن‌ها تبدیل شده است. یک مطالعه توسط شرکت کسپراسکای به نام مطالعه Kaspersky Safe Kids نشان داد که در سال گذشته بچه‌ها (رده سنی کودکان و نوجوانان) بیشتر از چه برنامه‌هایی استفاده کرده اند.

پراستفاده‌ترین دسته بندی وب سایت در میان کودکان "نرم افزار، صدا، فیلم" با ۴۴.۳۸ درصد است و "رسانه‌های ارتباطات اینترنتی با ۲۲.۰۸ درصد در رده بعدی قرار دارند. همان طور که انتظار می‌رود "بازی‌های رایانه ای" هم در این فهرست وجود دارند و ۱۳.۶۷ درصد از آمار را در اختیار دارند.

پراستفاده ترین اپلیکیشن کودکان

در بین پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در دنیا برای کودکان، یوتیوب در جایگاه شماره یک قرار گرفته و پیام رسان واتساپ در رده دوم دیده می‌شود، رده سوم هم در تصاحب تیک تاک است. این مطالعه نشان داد که ۱۰ برنامه برتر، شامل چهار بازی Brawl Stars، Roblox، Among US و Minecraft است.

معرفی پراستفاده‌ترین برنامه‌های کودکان در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱

کودکان در امارات متحده عربی و هند به ترتیب با ۸.۴۰ درصد و ۵.۹۶ درصد به عنوان فعال ترین کاربران، شناخته شدند. فیس بوک در بین کودکان پلتفرم مورد علاقه آن‌ ها نیست، اما با این وجود هنوز در بین کودکان مصری (۱۰.۰۸ ٪)، مکزیک (۵.۹ ٪) و هند (۲.۸۷ ٪) محبوب است. به نظر می‌رسد که کارتون‌ها نیمی از کل جستجو‌های ویدیویی (۵۰.۲۱ ٪) کودکان در سراسر جهان به شمار می‌روند.

همچنین چندی پیش هم ۴۴ دادستان کل آمریکا از شرکت فیس بوک خواستند تا برنامه‌ ساخت اینستاگرام برای کودکان را کنار بگذارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
خوبه استفاده میکنیم
آخرین اخبار