مرکل: سران ناتو درباره چالش‌های چین و روسیه صحبت خواهند کرد

صدر اعظم آلمان گفته است سران کشور‌های ناتو در نشست خود در بروکسل درباره موضوعاتی نظیر چالش‌های چین و روسیه صحبت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از گفتگوی سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست  بروکسل درباره موضوعاتی نظیر چالش‌های چین و روسیه خبر داد.

مرکل در زمان ورود به محل نشست گفت: سران ناتو همچنین درباره روش‌های همکاری با گرجستان و اوکراین صحبت خواهند کرد.

این دو کشور به دنبال روابط نزدیک‌تر با ناتو هستند تا به عنوان دیوار مستحکم دربرابر تهدید ناشی از همسایه بزرگ خود یعنی روسیه عمل کنند.

وی افزود: موضوعاتی که امروز در دستور کار قرار داد به همه ما مربوط است. اولا چالشی که همه با آن روبرو هستیم: روسیه، ولی منطقه هند و اقیانوس آرام نیز است که چین به شکلی فزاینده در آن مطرح است. چالش‌های ترکیبی به شکل فزاینده‌ای اهمیت می‌یابند نظیر حملات سایبری و کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست به ویژه درباره روسیه.

در همین حال، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز دوشنبه در حالی در نشست ناتو شرکت خواهد کرد که اتاوا مشخص نکرده است آیا در شرایطی که تنشها میان ناتو و روسیه بالا گرفته است، از درخواست اوکراین برای عضویت در این سازمان نظامی حمایت خواهد کرد یا خیر.

دولت فدرال کانادا هفته پیش اعلام کرد همچنان از ناتو در مقابله با تهدیدهایی که امنیت منطقه را تهدید می کند، ادامه خواهد داد با این حال اتاوا درباره درخواست عضویت اوکراین در ناتو تصمیمی اتخاذ نکرده و مشخص نیست در نشست سران ناتو چه موضعی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش پایاه اینترنتی رادیو کانادا، درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو پیش از اولین دیدار رو در روی روسای جمهور آمریکا و روسیه مطرح شد. جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه این هفته در ژنو دیدار خواهند کرد. روسیه در سالهای اخیر روابط متشنجی با کشورهای غربی به ویژه آمریکا داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار