با حضور وزیر نیرو؛

بهره برداری از تصفیه خانه و فاز اول پروژه فاضلاب شهری در بافق

با حضور اردکانیان، وزیر نیرو شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهری بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد باقری، مدیر پروژه فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به استارت این طرح در سال ۹۲، گفت: طول لوله گذاری ۱۸۵ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن انجام گرفته است.

او با بیان اینکه این پروژه در شهر بافق در ۲ ناحیه الف و ب انجام می‌شود، افزود: کار در ناحیه ب تمام شده و در ناحیه الف با ۲ پیمانکار قرار دادی بسته شد که یکی از آنان مشغول به کار است و دیگری طی چند روز آینده کار را آغاز می‌کند.

مدیر پروژه فاضلاب شهری مجموع انشعابات در ۲ ناحیه را ۱۵ هزار انشعاب بیان کرد و گفت: قرارداد سه هزار انشعاب در دی ماه سال گذشته منعقد شد که در حال انجام است و بیش از یکهزارو ۳۰۰ انشعاب بیرون منازل اجرا و حدود ۲۴۵ انشعاب داخل منازل وصل شده است.

محمد باقری با بیان اینکه قرارداد سه هزار انشعاب دیگر به مناقصه رفته و طی چند روز آینده آماده کار است، بیان داشت: از ۲۲ بهمن ۹۹ آماده بهره برداری از فاز اول پروژه فاضلاب شهری بودیم.

مدیر پروژه فاضلاب شهری با بیان اینکه آب بصورت آزمایشی تصفیه می‌شود، تصریح کرد: پروژه تصفیه خانه پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد دارد و رو به اتمام است و تنها محوطه سازی آن باقی مانده که انجام می‌گیرد.

محمد باقری افق طرح در مرحله اولیه را ۹۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد که با وصل کامل انشعابات در آینده به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد و افزود: مجموع پیشرفت پروژه بیش از ۸۰ درصد است و تا پایان سال آینده تمام انشعابات تکمیل می‌شود‌

او گفت: اکنون اجرای انشعاب در مجموعه سرای رحمت انجام می‌گیرد که طی چند روز آینده وصل می‌شود.

در مجموع پروژه تصفیه خانه و خطوط انتقال و شبکه فاضلاب شهر بافق با هزینه ۴ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست وزیر نیرو افتتاح شد.

این پروژه ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار