واکسیناسیون پرندگان بومی علیه بیماری نیوکاسل در فردوس

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردوس از واکسیناسیون رایگان پرندگان بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل در فردوس خبر داد.

اسماعیلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردوس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت:  در  طرح واکسیناسیون پرندگان بیش از ۳۵ هزار  قطعه پرنده بومی و روستایی در حدود ۵۰ واحد اپیدمیولوژیک  در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

او افزود: این طرح از ابتدای خرداد ماه امسال در قالب طرح توسعه خدمات بهداشتی دام‌های روستایی و عشایری به مدت یک ماه و به صورت رایگان انجام شد.

اسماعیلی در راستای مقاوم‌سازی پرندگان بومی و روستایی در برابر بیماری نیوکاسل اظهار کرد: در جهت پیشگیری از بیماری و گسترش آن به واحد‌های مرغداری صنعتی، عملیات واکسیناسیون پرندگان در برابر بیماری نیوکاسل در روستا‌ها و مناطق عشایری و دامداری‌های متراکم و در معرض خطر شهرستان فردوس با استفاده از واکسن نیوکاسل آشامیدنی مقاوم به حرارت انجام شد.

اسماعیلی عنوان کرد: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت واگیری و تلفات بالا در انواع پرندگان است که با نشانه‌های تنفسی و گوارشی و عصبی بروز می‌کند و دربین روستاییان به نام "مرغ‌مرگی" مشهور است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردوس بیان کرد: در صورت بروز آلودگی و بیماری در پرندگان فاقد سابقه واکسیناسیون موجب تلفات در پرندگان بومی و صنعتی می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار